An investigation of knowledge, practices and professional training needs of high school efl teachers for oral language assessment
dc.contributor.advisor | Keşli Dollar, Yeşim | |
dc.contributor.author | Kaplan, Ayten | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:01Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-06-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591786 | |
dc.description.abstract | Günümüz küresel dünyasında, kültürler arası iletişimin önemi giderek artmaktadır. Dolayısıyla, ortak dil olan İngilizceyi konuşmayı öğretmek eğitim sistemlerinin de temel amaçlarından biri haline gelmiştir. Bununla birlikte, konuşma becerisini başarılı bir şekilde öğretebilmek için İngilizce öğretmenlerinin de öğretme becerilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Bu doğrultuda, değerlendirmenin öğretim süreçlerinin vazgeçilmez bir parçası olduğu göz önüne alındığında (Brown, 2000), İngilizce öğretmenlerin sınıflarında etkili bir konuşma becerisi değerlendirmesi yapması da elzemdir. Bu tezin amacı İngilizce öğretmenlerinin konuşma becerisinin değerlendirilmesi konusundaki bilgilerini, uygulamalarını, bilgi ve uygulamalarına etki eden şartları ve esasen İngilizce konuşma becerisini etkili bir şekilde değerlendirebilmek için hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını araştırmaktır. Çalışmaya Beşiktaş'taki liselerde görevli 42'si kadın ve 8'i erkek olmak üzere 50 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Veri toplamak için iki anket ve röportajlar kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin sınıflarında konuşma becerisini değerlendirmeye çalışmalarına rağmen gerek yordam bilgisi yetersizliğinden gerekse çalışma koşullarından kaynaklanan çeşitli eksikliklerin olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin zorluklarla başa çıkabilmeleri ve etkili bir konuşma becerisi değerlendirmesi yapabilmeleri için bu kapsamdaki birçok konuda hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları ortaya konmuştur. | |
dc.description.abstract | Intercultural communication is increasingly getting significant in today's global world; therefore, teaching to speak English as a lingua franca is one of the primary aims of educational systems. Herewith, EFL teachers need to develop their teaching skills for a successful speaking instruction. Accordingly, as assessment is one of the indispensable part of teaching processes (Brown, 2000), EFL teachers also need to assess oral language skills efficiently. The purpose of this thesis was to find out high school EFL teachers' knowledge, current practices, factors influencing their practices and mainly, their training needs to assess oral language skills efficiently. The participants were 50 high school teachers, 42 females and 8 males, who work in Beşiktaş, İstanbul. The data were collected via two surveys and interviews. The results indicated that, although high school teachers try to assess oral language skills in their classrooms, they have various shortcomings in their practices either due to lack of procedural knowledge or challenges in their contexts. Eventually, high school teachers were revealed to have training needs on many aspects of oral language assessment in order to overcome difficulties and carry out an effective assessment. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An investigation of knowledge, practices and professional training needs of high school efl teachers for oral language assessment | |
dc.title.alternative | Lise İngilizce öğretmenlerinin konuşma becerisinin değerlendirilmesi konusundaki bilgilerinin, uygulamalarının ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-17 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Speaking skills | |
dc.subject.ytm | In service training | |
dc.subject.ytm | Training needs | |
dc.identifier.yokid | 10194861 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 509974 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |