Show simple item record

dc.contributor.advisorKeşli Dollar, Yeşim
dc.contributor.authorKaplan, Ayten
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:01Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591786
dc.description.abstractGünümüz küresel dünyasında, kültürler arası iletişimin önemi giderek artmaktadır. Dolayısıyla, ortak dil olan İngilizceyi konuşmayı öğretmek eğitim sistemlerinin de temel amaçlarından biri haline gelmiştir. Bununla birlikte, konuşma becerisini başarılı bir şekilde öğretebilmek için İngilizce öğretmenlerinin de öğretme becerilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Bu doğrultuda, değerlendirmenin öğretim süreçlerinin vazgeçilmez bir parçası olduğu göz önüne alındığında (Brown, 2000), İngilizce öğretmenlerin sınıflarında etkili bir konuşma becerisi değerlendirmesi yapması da elzemdir. Bu tezin amacı İngilizce öğretmenlerinin konuşma becerisinin değerlendirilmesi konusundaki bilgilerini, uygulamalarını, bilgi ve uygulamalarına etki eden şartları ve esasen İngilizce konuşma becerisini etkili bir şekilde değerlendirebilmek için hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını araştırmaktır. Çalışmaya Beşiktaş'taki liselerde görevli 42'si kadın ve 8'i erkek olmak üzere 50 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Veri toplamak için iki anket ve röportajlar kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin sınıflarında konuşma becerisini değerlendirmeye çalışmalarına rağmen gerek yordam bilgisi yetersizliğinden gerekse çalışma koşullarından kaynaklanan çeşitli eksikliklerin olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin zorluklarla başa çıkabilmeleri ve etkili bir konuşma becerisi değerlendirmesi yapabilmeleri için bu kapsamdaki birçok konuda hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları ortaya konmuştur.
dc.description.abstractIntercultural communication is increasingly getting significant in today's global world; therefore, teaching to speak English as a lingua franca is one of the primary aims of educational systems. Herewith, EFL teachers need to develop their teaching skills for a successful speaking instruction. Accordingly, as assessment is one of the indispensable part of teaching processes (Brown, 2000), EFL teachers also need to assess oral language skills efficiently. The purpose of this thesis was to find out high school EFL teachers' knowledge, current practices, factors influencing their practices and mainly, their training needs to assess oral language skills efficiently. The participants were 50 high school teachers, 42 females and 8 males, who work in Beşiktaş, İstanbul. The data were collected via two surveys and interviews. The results indicated that, although high school teachers try to assess oral language skills in their classrooms, they have various shortcomings in their practices either due to lack of procedural knowledge or challenges in their contexts. Eventually, high school teachers were revealed to have training needs on many aspects of oral language assessment in order to overcome difficulties and carry out an effective assessment.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation of knowledge, practices and professional training needs of high school efl teachers for oral language assessment
dc.title.alternativeLise İngilizce öğretmenlerinin konuşma becerisinin değerlendirilmesi konusundaki bilgilerinin, uygulamalarının ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-17
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmTraining needs
dc.identifier.yokid10194861
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509974
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess