Show simple item record

dc.contributor.advisorSaraç, Seda
dc.contributor.authorKoronel, Julyet
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:00Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:00Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591784
dc.description.abstractAraştırmanın amacı yapılan tekrarlı üstbilişsel izleme çalışmasının 6. sınıf öğrencilerinin üstbilişsel izleme doğruluğu düzeylerine etkisinin ve bu etkinin öğrencilerin matematik başarılarına ve özdüzenleyerek öğrenme düzeylerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Araştırmaya İstanbul'un Sarıyer ilçesinde bir özel okulda eğitim görmekte olan 6. sınıf öğrencileri katılmıştır (N=151). Öğrencilerden, bir dönem boyunca uygulanan 7 matematik testinde yanıtlanan her bir soru için (lokal) ve testin tümü için (global) üstbilişsel izleme kararları vermeleri istenmiştir. Özdüzenleyerek öğrenme, Karadeniz, Büyüköztürk, Akgün, Kılıç-Çakmak ve Demirel, (2008) tarafından Türkçe 'ye uyarlanan MSLQ-TR ölçeği kullanılarak ölçülmüştür. Matematik başarı puanları olarak öğrencilerin dönem sonu karne notları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yapılan tekrarlı çalışmaların öğrencilerin lokal ve global üstbilişsel izleme doğruluğu düzeylerinde anlamlı bir artışa neden olduğu görülmüştür. Ayrıca matematik başarısı açısından incelendiğinde, başarısı yüksek olan öğrencilerin hem lokal hem de global izleme doğruluklarının daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Düşük başarılı öğrencilerin ve yüksek başarılı öğrencilerin de tekrarlı üstbilişsel uygulamadan fayda sağladığı, düşük başarılı öğrencilerin daha fazla faydalandığı görülmüştür. Ancak, tekrarlı üstbilişsel uygulamanın etkisinin yüksek ve düşük özdüzenleyerek öğrenme düzeyine sahip öğrenciler için farklılaşmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of the study was to investigate the effects of repeated metacognitive monitoring practice on metacognitive monitoring accuracy of 6th grade students, and to examine whether this effect varies according to the students' level of math achievement and self-regulated learning.. 6th grade students studying at a private school in Sarıyer district of Istanbul participated in the study (N = 151). Students are required to make metacognitive monitoring judgements for each question (local) and for the entire test (global) in each of the seven mathematics tests administered over a period of time. Self-regulated learning was measured using the MSLQ-TR scale, adapted to Turkish by Karadeniz, Büyüköztürk, Akgün, Kılıç-Çakmak and Demirel (2008). Mathematics achievement scores are based on the students' final report grades. As a result of overt practice studies, it was observed that there has been significant increase in the level of local and global metacognitive monitoring accuracy of the students. Furthermore, when examined in terms of mathematics success, it was observed that the students with high success had higher local and global monitoring accuracy. It was seen that low-achievers and high-achievers, both, benefited from repeated metacognitive monitoring practice, while low-achievers benefited more. However, it has been observed that the effect of this repeated practice did not differentiate between high and low self-regulators.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTekrarlı üstbilişsel izleme çalışmalarının 6. sınıf öğrencilerinin üstbilişsel izleme doğruluğu düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeEffects of repeated practice on 6th grade students monitoring accuracy levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-31
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSelf regulated learning
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10194042
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523627
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess