Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğança Küçük, Zerrin
dc.contributor.authorErsoy, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:00Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:00Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591783
dc.description.abstractBu araştırmada İlkokullar için STEM Programı uygulayan öğretmenlerin STEM öğretimi özyeterlik inançlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bir öğretim yılı boyunca ilkokul ve okulöncesi öğretmenleri tarafından düzenli olarak uygulanan programda öğretmenlerin STEM öğretimi özyeterliği inançları incelenmiş ve yaş, mesleki deneyim, cinsiyet ve STEM öğretimi deneyimi değişkenleri üzerine çalışılmıştır. Araştırmanın modelinde, deneysel desenlerden olan `tek grup öntest sontest desen` tercih edilmiştir. Çalışmanın veri toplama araçları öğretmen tanıma formu ve `STEM Öğretimi Özyeterlik İnancı Ölçeği`nden oluşmaktadır. `Matematik Öğretimi Yeterlik İnancı Ölçeği`nde Matematik ifadesi yerine STEM ifadesi olarak uyarlanmıştır. Çalışmanın evrenini İlkokullar için STEM Programını uygulayan öğretmenler ve örneklemini ise STEM öğretimi özyeterlik inancı ölçeğini hem öğretim yılı başında öğretim yılı sonunda cevaplayan öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışmanın öntest bulgularına göre, STEM öğretimi deneyimi olan öğretmenlerin STEM öğretimi özyeterlik inançlarında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmenlerin STEM öğretimi özyeterlik inançları çok düşük seviyede olduğu tespit edilmiştir. Daha önce STEM öğretimi deneyimi olmayan öğretmenler arasında, öğretmenlerin yaşına, mesleki tecrübesine, mezun olunan fakülteye ve cinsiyete göre anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın sonunda, öğretmenlerin özyeterlik inançlarını geliştirmenin ve öğretmenlerin STEM öğretimlerine yönelik mesleki eğitimlere katılmalarının önemli olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar kelimeler: STEM Eğitimi, okulöncesi öğretmeni, sınıf öğretmeni, öğretme özyeterliği
dc.description.abstractThis study aims to investigate STEM teaching efficacy beliefs of teachers who implemented one-year long `STEM Program for Primary Schools`. STEM teaching efficacy beliefs of pre-school and primary teachers were examined according to age, professional experience, gender, STEM teaching experience variables. The research design was designated as `single group pretest-posttest experimental design`. The data collection tools of the study consisted of the teacher demographic form and the `STEM Teaching Efficacy Belief Instrument`. `Mathematics Teaching Efficacy Instrument` was adapted as replacing the word `mathematics` to STEM. The population of the study was teachers who implemented STEM Program for primary schools while the sample was composed of teachers who filled out STEM Teaching Efficacy Belief Instrument both at the beginning and at the end of the academic year. According to pretest findings, it was found that there was a statistical difference in STEM teaching self-efficacy beliefs scores between teachers who had STEM teaching experience and who did not have such experience. According to the findings of the study, STEM teaching self-efficacy beliefs levels of teachers was very low. It was found that there was no significant difference of STEM teaching self-efficacy beliefs scores according to STEM teaching experience, age, professional experience, graduated faculty and gender of teachers. Hence, it was concluded that it is important to support teachers to improve their STEM teaching self-efficacy beliefs with teacher professional development programs. Keywords: STEM Education, preschool teacher, primary school teacher, teaching self-efficacyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokullar için STEM programını uygulayan okulöncesi ve sınıf öğretmenlerinin STEM öğretimi özyeterliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of STEM teaching efficacy of preschool and primary teachers who implemented STEM program for primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-05
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSTEM training method
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10199695
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523799
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess