BİLSEM`e devam eden 3-4-5. sınıf öğrencileri ile bir özel okuldaki 3-4-5. sınıf öğrencilerinin yakınsak becerilerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Baykal, Ali | |
dc.contributor.author | Bilgiç Özince, Şerife | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:05:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:05:00Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591781 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı üstün yetenekli olarak tanımlanan öğrencilerle bu tanı konmamış öğrencilerin yakınsak bilişsel becerileri arasında önemli bir fark olup olmadığını örneklendirmektir. İçinde bulunulan koşullar nedeniyle elverişli bir örneklem aranmıştır. İstanbul Kartal Bilim Sanat Merkezine devam eden 3-4-5. Sınıftaki 102 öğrenci ile İstanbul Sultanbeyli'de bir özel okulda aynı sınıf düzeyindeki 102 öğrenci araştırmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Araştırmada ölçme aracı olarak Ali Baykal (2017) tarafından geliştirilen `Yakınsak Bilişsel Beceri (YBB)` testi kullanılmıştır. Bulgular BİLSEM öğrencilerinin yakınsak bilişsel becerilerinin Özel Okuldaki öğrencilere göre anlamlı bir şekilde yüksek olduğunu göstermiştir. Yakınsak bilişsel becerinin cinsiyete göre bir farklılık göstermediği bulunmuştur. Sınıf düzeyine göre yapılan analizler sonucunda Özel Okul'da öğrenim gören 5. Sınıf öğrencilerinin YBB'leri ile 3. Sınıf öğrencilerinin YBB'leri arasında manidar bir fark görülürken, BİLSEM'de öğrenim gören öğrencilerde sınıf düzeylerine göre bir farklılık saptanmamıştır. Ebeveynlerin eğitim seviyeleri incelendiğinde, anne ve baba eğitim seviyesi yüksek olan öğrencilerin yakınsak becerilerinin de daha yüksek olduğu bulunmuştur. Bu bulgular BİLSEM için yapılan öğrenci seçimlerinin yordam geçerliliğini destekleyici bulgulardır. Anahtar Kelimeler: Yakınsak Beceri, Iraksak beceri, Üstün Yetenekli | |
dc.description.abstract | The overall purpose of this research is to reveal out whether there is a significant difference between the students identified as gifted and those who are not identified as such, in terms of their convergent thinking skills. Due to the inconveniency of available circumstances a convenient sample has been taken for granted. Participant ubjects consisted of 102 students studying at 3rd, 4th and 5th grades of Istanbul Kartal Science and Arts Center and 102 students studying at the same grades of a private school in Sultanbeyli, İstanbul. `Convergent Cognitive Skills (CCS)` test developed by Ali Baykal (2017) was used in the research as the assessment tool. The CCS scores of students studying at Science and Arts Center were found to be significantly higher than the students studying at the private school. CCS test showed no significant difference depending on the gender. While the results of the analyses performed on grade basis revealed out a significant difference between the CCS results of the 5th grade students and CCS results of 3rd grade students studying at the private school, students studying at the Science and Arts Center showed no difference on grade basis. Analysis of the education levels of the parents showed that children of highly educated parents are more likely to be better in CCS. The findings were discussed within the limits of the framework of the study. Keywords: Cognitive convergent skills, Giftedness, Cognitive assessment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | BİLSEM`e devam eden 3-4-5. sınıf öğrencileri ile bir özel okuldaki 3-4-5. sınıf öğrencilerinin yakınsak becerilerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | A comparison of convergent thinking skills of 3-4-5th grade students who continue to BİLSEM and 3-4-5th grade students of a private school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-05 | |
dc.contributor.department | Üstün Zekalıların Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | Gifted | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.subject.ytm | Convergence | |
dc.subject.ytm | Divergent thinking skill | |
dc.subject.ytm | Science and arts centers | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.identifier.yokid | 10199433 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523792 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |