Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorGüneş, Gökalp
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:59Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:59Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591777
dc.description.abstract21. yüzyılda, her birey farklı kültürlerden bireylerin gözlerinden zihinlerinden ve kalplerinden görmeyi öğrenmesi gerekmektedir. Bu, İngilizce dil öğretiminin en önemli amaçlarından biridir. Bu nedenle, İngilizce yabancı dil öğretmenleri, öğrencilerin kendi kültürlerindeki ve hedef kültürlerindeki değerleri içselleştirebilecekleri bir ortam yaratmaları gerekmektedir. Kültürlerarası iletişimsel yeterlilik, Türk bağlamında artan bir ilgi alanıdır. Kültürlerarası iletişimsel yeterliliğin önemi üzerine bir çok araştırma çalışması literatürde vardır, oysa kültürler arası iletişimsel yetkinliğin dil öğretime nasıl dahil edileceğine ilişkin olarak, öğrencilerin ve öğretmenin algılarını dikkate alan çok az çalışma yapılmıştır. Bu tezin amacı, öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrası kültürlerarası iletişimsel yeterliliğin uygulanması hakkındaki algılarını belirlemek ve son olarak, İngilizce yabancı dil öğretmenin İngilizce yabancı dil sınıflarında kültürsel iletişimsel yeterliliği kullanma konusundaki yansımalarını ortaya koymaktır. Katılımcılar başlangıç seviye kursununa kayıtlı 20 Türk İngilizce yabancı dil öğrencisi ve onların öğretmeninden oluşmaktadır. Bu eylem araştırmasında, niceliksel veriler, kültürlerarası iletişim yeterlilik ölçeği ile toplanırken, niteliksel veriler yarı yapılandırımış görüşmeler ve öğretmen yansıtıcı günlükleri yoluyla toplanmıştır. Elde edilen bulgular, kültürlerarası iletişimsel yeterliliğin bütünleştirilmesinden sonra öğrencilerin algılarında farklı kültürler hakkında farkındalıklarını arttıran ve dil öğreniminde kültürün rolünü arttıran kayda değer farklılıklar olduğunu ortayakoymuştur. Benzer şekilde, öğretmenin olumlu yansımaları, kültürlerarası iletişimsel viyeterliliğin bir İngilizce yabancı dil sınıfında bütünleştirilmesinin önemini açıkça göstermiştir.
dc.description.abstractIn the 21st century, every individual needs to learn to see through the eyes, minds and hearts of individuals from different cultures. This is one of the most important aims of English language teaching. Therefore, EFL teachers need to create an environment where learners can internalize the values that are in their own culture and the target culture. Intercultural communicative competence (ICC) is an area of growing interest in the Turkish context. There are a lot of research studies about the importance of ICC in the literature, whereas little studies were conducted about how to integrate ICC into language teaching considering the perceptions of the learners and teacher. The purpose of this thesis is to find out the perceptions of students before and after incorporating ICC in their course and finally, reveal the reflections of the EFL teacher about using ICC in his classroom practices. The participants were 20 Turkish EFL learners enrolled in an elementary level English course and their teacher. In this action research, the quantitative data were collected through ICC scale, while the qualitative data were gathered through semi-structured interviews and teacher reflective journals. The gathered findings demonstrated that there were significant differences in the learners' perceptions after the integration of ICC, which increased their awareness about different cultures and the role of culture in language learning. Similarly, the teacher's positive reflections clearly indicated the importance of integrating ICC in an EFL classroom.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleImplementation of intercultural communicative competence (ICC): Perceptions of learners and their teacher in an efl classroom
dc.title.alternativeKültürlerarası iletişim yeterliliği uygulaması: Bir İngilizce yabancı dil sınıfında öğrencilerin ve öğretmenlerinin algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-17
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmIntercultural communication
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmCommunicative competence
dc.identifier.yokid10193773
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509961
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess