A corpus-based analysis of introductory letters from an elf perspective
dc.contributor.advisor | Çiftçi, Hatime | |
dc.contributor.author | Ünsal, Meryem Büşra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:58Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591775 | |
dc.description.abstract | Bu bütünce çalışması, Türk, Ekvadorlu ve Ugandalı ortak dil olarak İngilizce kullanıcılarının tanışma ve cevap mektuplarının bütünce analizinin sonuçlarını sunmaktadır. Bu amaçla, Ekvadorlu, Ugandalı ve Türk öğrencilerin birbirlerine yazdığı 150 adet tanışma ve cevap mektubunda yer alan içerik / konulardaki benzerlik ve farklılıklar, Türk, Ekvadorlu ve Ugandalı öğrencilerin selam ve kapanışları nasıl kullandıkları ve Türk öğrencilerin kültürel geçmişlerinin Uganda ve Ekvadorlu öğrencilerden aldıkları mektupları anlama düzeylerini ne ölçüde etkilediklerini anlamak ve araştırmak amacıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları, kişisel bilgileri ve okulla ilgili detayları vermenin en yaygın olarak yer verilen konular olduğunu gösterirken, `en sevilen yerel yiyecekler`, `serbest zaman etkinlikleri` ve `favori şarkıcı` gibi konuların diğer iki ülkeden farklı olacak şekilde her ülke için diğerlerinden farklı olarak bahsedilen konular olduğunu ortaya koymaktadır. Selamlaşmalardan `Hi` ve `Hello` en sık kullanılan selamlama sözcükleri iken, kapanışlarda kültürel farklılıkların varlığı görülmüştür. Türk öğrencilerle yapılan röportajlarda, Türk öğrencilerin, `ortaklaştır` stratejisi gibi mektuplarda rastladıkları kültürel farklılıkların üstesinden gelme yolları hakkında bilgiler de verilmiştir. | |
dc.description.abstract | This corpus study presents the findings of the corpus based analyses of Turkish, Ecuadorian and Ugandan ELF users' introductory and response letters. For this purpose, a corpus of 150 introductory and response letters from Ecuadorian, Ugandan and Turkish students to each other were analyzed in order to identify and investigate the similarities and differences in the content/topics involved in these letters; how Turkish, Ecuadorian and Ugandan learners of English use greetings and closures; and finally the extent to which the cultural backgrounds of Turkish students affect their understanding of letters they received from Ugandan and Ecuadorian students. The findings of the study reveal that while giving personal information and details about their school are the most common topics in all letters, `favorite local food`, `free time activities`, and `favorite singer` were the topics which were different than what the other two nationalities chose to mention. In terms of greetings, `Hi` and `Hello` were the most frequently used greeting words whereas in closures, cultural differences existed. Student interviews made with Turkish students also provided insight to Turkish students' ways of overcoming cultural differences which they come across in their letters such as `making it common` strategy. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A corpus-based analysis of introductory letters from an elf perspective | |
dc.title.alternative | Tanışma mektuplarının ortak dil açısından bütünce temelli analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-10 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Letters | |
dc.subject.ytm | Lingua franca | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Cultural difference | |
dc.subject.ytm | Greet | |
dc.identifier.yokid | 10208098 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 520626 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |