Portfolio unveiled: Attitudes of administrators, teachers, students and parents towards the USE of language portfolios in a private primary school context
dc.contributor.advisor | Dikilitaş, Kenan | |
dc.contributor.author | Kesmen, Alev | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:58Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-06-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591774 | |
dc.description.abstract | İngilizce dil eğitiminin kalitesini artırmanın yolları ve araçlarını bulmak son zamanlarda Türkiye'de en önemli konulardan biri olmuştur. Bu nedenle, portfolyolar hem öğrencilere hem de öğretmenlere birçok fayda sunduğundan, alternatif değerlendirmenin en popüler araçlarından biri haline gelmiştir. Bu nitel araştırma çalışması, (1) paydaşların (öğrenciler, eğitmenler, yöneticiler, ebeveynler) yabancı dil olarak İngilizce (EFL) bağlamında özel bir k-12 ilkokulunda alternatif bir değerlendirme biçimi olarak dil portfolyolarının kullanımına yönelik tutum ve deneyimleri ile; (2) uygulama aşaması sırasında karşılaşılabilecek yararları ve olası zorlukları ortaya çıkararak, dil portfolyolarının genç öğrencilerin sınıflarında uygulanabilirliğini araştırmayı amaçlamıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşmeler, odak grup görüşmeleri, e-posta görüşmeleri ve alan notları kullanılmıştır.Bu çalışma temel olarak otuz altı 3. Sınıf İngilizce yabancı dil öğrencisinin, bir dil portföyü gerçekleştirmenin yarar ve zorluklarının, Türkiye'nin batı kesimindeki özel bir ilkokulunda ne ölçüde benzer veya farklı olduğunu araştırmaya yönelik tutum ve deneyimlerine odaklanmıştır. Bu özel araştırma çalışmasının sonuçlarının, eğitmenler tarafından, portfolyo sürecinin ileride daha iyi bir şekilde uygulanması için gerekli önlemlerin alınmasına yönelik onlara rehberlik etmesinde bir tür geribildirim sağlayacağına inanılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Genç Öğrenciler, Dil Portfolyosu, Yararlar, Zorluklar, Özel İlköğretim Okulu, Yabancı Dil Olarak İngilizce | |
dc.description.abstract | Finding ways and means towards increasing the quality of English language teaching has recently been one of the most important subject matters in Turkey. Therefore, portfolios have become one of the most popular tools of alternative assessment as they suggest lots of benefits both to the learners and to the teachers. This qualitative research study aimed at (1) exploring the attitudes and experiences of the stakeholders' (students, instructors, administrators, parents) towards the use of LPs as an alternative form of assessment in a private K-12 primary school in EFL context; (2) and to explore the applicability and practicability of LP in young learners' classes by revealing the benefits and possible challenges that might be confronted during its implementation phase. Semi-structured interviews, focus group discussions, e-mail interviews, and field-notes were used as data collection tools in the proce0ss. This study mainly focused on thirty-six 3rd grade EFL students' attitudes and experiences to explore ways in which benefits and challenges of keeping a language portfolio (LP) are similar or different in a private k-12 school context in the western part of Turkey. The results of this particular research study are believed to provide a kind feedback for educators which should guide them in taking necessary action for further practice of the portfolio process. Keywords: Young Learners, Language Portfolio, Benefits, Challenges, Private Primary School, EFL | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Portfolio unveiled: Attitudes of administrators, teachers, students and parents towards the USE of language portfolios in a private primary school context | |
dc.title.alternative | Maskesiz portfolyo: Özel bir ilköğretim okulunda dil portfolyolarının kullanımına yönelik yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli tutumu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-17 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | Language portfolio | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 10193467 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 509967 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |