Bir eğitsel oyun tasarım modeli önerisi: Oyun tasarımı anahtarı
dc.contributor.advisor | Samur, Yavuz | |
dc.contributor.author | Özkan, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:57Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591770 | |
dc.description.abstract | Oyunlar tarih boyunca insanlık için hem eğlence hem de eğitim aracı olmuştur (Crawford, 1984). Ayrıca Maslow'un (1943) ihtiyaç hiyerarşisi de göz önüne alındığında kişilerin sevgi ve aidiyet ihtiyacı için oyunlar kritik bir öneme sahiptir. Buradan hareketle oyunlar insan hayatının ayrılmaz bir parçası olduğu söylenebilir. Dolayısıyla verimli öğretim süreçleri tasarlamak isteyen eğitimciler için oyunlar oldukça güçlü bir araçtır. Bu nedenle eğitimciler adım adım ilerleyerek oyun tasarımı ortaya koyabilecekleri bir eğitsel oyun tasarım modeline ihtiyaç duymaktadır. Bir tasarım ve geliştirme (TGA) araştırması olan bu çalışmada belirtilen bu ihtiyaca yönelik olarak bir eğitsel oyun tasarım modeli geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında eğitimciler ile dört oyun atölyesi gerçekleştirilmiştir. Bu oyun atölyelerinde katılımcıların oyunlarının fiziksel prototipleri doküman analizi yoluyla incelenmiştir. Ayrıca katılımcılar arasında gönüllü olanlar ile oyun atölyesi sonrasında yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi yoluyla değerlendirilerek model çalışma süresince sürekli olarak revize edilmiştir. Buna ek olarak dört konu alanı uzmanı ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır modele yönelik görüşleri alınmıştır. Tüm bu sürecin ardından modelin son hali olan `Oyun Tasarımı Anahtarı` modeli sunuldu.Çalışma kapsamında gerçekleştirilen oyun atölyelerinde toplam 16 oyun fiziksel prototipi hazırlanmıştır. Katılımcılar ağırlıklı olarak dijital oyun tasarımı yapmayı tercih etmiştir. Oyun tasarımları incelendiğinde oyunların sırasıyla Matematik ve İngilizce derslerine yönelik geliştirilmiştir. Katılımcıların görüşleri ve oyun tasarımları incelendiğinde katılımcılar en çok oyun mekaniğini belirlemekte zorlandıkları saptanmıştır. Ayrıca katılımcılar oyun tasarımını basit, anlaşılır, kolay ve pratik olduğu yönünde görüş bildirmiştir. Benzer şekilde konu alanı uzmanları Oyun Tasarımı Anahtarı Modeli'nin her öğretmenin kolaylıkla kullanabileceğini belirtmişlerdir. Buna ek olarak uzmanlar geliştirilen model ile her eğitimcinin elindeki imkanlar dahilinde kendi oyununu tasarlayabileceğini de ifade etmiştir.Oyun Tasarımı Anahtarı Modeli derslerinde oyunların gücünden yararlanmak isteyen eğitimcilere bir yol haritası sunabilir. Hem geliştirilen model hem de bu model ile tasarlanacak olan eğitsel oyunlar alanda gerçekleştirilecek araştırmalara ışık tutabilir. | |
dc.description.abstract | Throughout the history, games have been both entertainment and education tools. Moreover, when Maslow's (1943) hierarchy of needs is taken into account, games have importance for individuals' love and belonging needs. From this point view it can be also said that games are a vital part of human life. Hence, games are effective medium for educators who want to design efficient instruction processes. That's the reason why the educators need an educational game design model which they can proceed step by step. In this study, which is a design and development (DDR) research, it is aimed to develop an educational game design model for this need. In scope of this study, four game design workshop were conducted with teachers. The physical prototypes of participants' games in these game workshops were examined through document analysis. Additionally, semi-structured interviews were also held after the workshops with voluntary participants. While the obtained data were evaluated continuously through descriptive and content analysis, the model was revised during the study. In addition, semi-structured interviews were held with four subject area experts and their reviews were received on the model. After all process, `Game Design Key Model` was presented as a final version of the model.Consequence of these workshops, 16 physical prototypes of games were prepared. Participants mostly preferred designing digital games. When game designs are examined, it has been determined that games are designed for Mathematics and English courses respectively. When participants' opinions and game prototypes were examined, it was found that they had hard time to determine the game mechanics.Participants also stated that game design model was simple, clear, easy, and practical. Similarly, subject area experts have indicated that Game Design Key Model can be easily used by any teacher. In addition, the experts also stated that with the developed model, educators can design their own educational games according to their needs.Game Design Key Model may suggest a roadmap for educators who like to use the power of games in their classes. The developed model and the educational games to be designed with this model can shed light on research studies that will be conducted in the field. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bir eğitsel oyun tasarım modeli önerisi: Oyun tasarımı anahtarı | |
dc.title.alternative | The proposal of an educational game design model: Game design key model | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching with game | |
dc.subject.ytm | Educational games | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.identifier.yokid | 10198437 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523877 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |