Show simple item record

dc.contributor.advisorSamur, Yavuz
dc.contributor.authorTecen, Buket
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:57Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:57Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591769
dc.description.abstractAraştırmanın amacı okul öncesi çocukların ses farkındalığının geliştirilmesinde teknoloji kullanımının etkililiğinin incelenmesidir. Araştırmaya bu amaçla 20 kontrol grubu ve 20 deney grubu olmak üzere toplam 40 çocuk katılmıştır. Deney grubu kendi içinde çapraz yöntem değişikliği kullanılarak ikiye ayrılmıştır. Deney grubunun yarısı ilk 4 ses (a, e, ı, i) için bilgisayar oyunu kullanırken diğer yarısı çalışma sayfası kullanmış, kalan 4 ses için (o, ö, u, ü) oyun ile başlayan grup çalışma sayfası, çalışma sayfası ile başlayan grup oyun ile uygulamayı tamamlamıştır. Eğitim materyali olarak okul öncesi dönem müfredatında belirlenen 8 sesle ilgili bilgisayar oyunu, çalışma sayfaları kullanılmıştır. Verileri toplama aşamasında Okuma-Yazmaya Hazırlık Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Araştırma süresince Ön Test, Ara Test ve Son Test uygulanarak üç aşamada veri toplanmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U Testi, Kruskal-Wallis Testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney (A1 ve A2) ile kontrol grubunu oluşturan çocukların `a, e, ı, i` ve `o, ö, u, ü` seslerine yönelik akademik başarı testi ön test puanları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Ara test sonuçları değerlendirildiğinde oyun ile `a, e, ı, i` seslerine yönelik eğitim alan deney grubundaki çocukların (A1) başarı testi ara test puanlarının, kontrol grubuna kıyasla anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Son test sonuçları değerlendirildiğinde oyun ile `o, ö, u, ü` seslerine yönelik eğitim alan deney grubundaki çocukların (A2) başarı testi son test puanlarının, kontrol grubuna ve çalışma sayfası ile eğitim alan deney grubunu oluşturan çocuklara (A1) kıyasla anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of the research is to examine the effectiveness of the use of technology in the development of preschool children's sound awareness. For this purpose a total of 40 children, 20 control groups and 20 experimental groups, participated in the research. The experiment group is divided into two using the cross method variation in itself. Half of the experiment group used the computer game for the first 4 sounds (a, e, ı, i) while the other half used the worksheet. For the remaining 4 sounds (o, ö, u, ü), the group which started with the game completed the practice with the worksheet and the group which started with the worksheet completed the practice with the game. As educational material in preschool curriculum, computer games and worksheets were used related to the 8 sounds determined in the preschool curriculum. The Reading-Writing Academic Achievement Test was used during the data collection phase. During the research period, data was collected in three stages by applying pre-test, intermediate test and final test. Mann-Whitney U Test, Kruskal-Wallis Test and Wilcoxon signed rank test were used in the analysis of the data. As a result of the research, it was determined that there was no significant difference between the control group students and the experimental group (A1 and A2) in the academic achievement test pre-test scores for `a, e, ı, i` and `o, ö, u, ü` sounds. When intermediate test results were evaluated, it was determined that the achievement test intermediate test scores of the experimental group students (A1) who trained for the `a, e, ı, i` voices using game were significantly higher than the control group. When the final test results were evaluated, the achievement test post-test scores of the experimental group students (A2) who are trained for the `o, ö, u, ü` voices with the game were significantly higher than the control group and the experimental group students (A1) who are trained for the `o, ö, u, ü` voices using worksheet.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönem ses eğitiminde dijital oyun temelli destekleyici aktivitelerin öğrencilerin sesli harfleri öğrenmelerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of digital gaming based supporting activities on the learning of vowel of students in pre-school period sound education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmVoice training
dc.subject.ytmLetters
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.identifier.yokid10198917
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523933
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineEğitim Teknolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess