The impact of differentiated instruction on learner motivation, behaviour, and achievement in middle school reading classes
dc.contributor.advisor | Dikilitaş, Kenan | |
dc.contributor.author | Aras, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:56Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-06-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591766 | |
dc.description.abstract | Karma seviye sınıfları yalnızca İkinci Dil Olarak İngilizce ve Yabancı Dil Olarak İngilizce sınıflarında değil diğer tüm sınıflarda görülen ortak bir durumdur. Bazı öğretmenler karma seviye guruplarından faydalanma yoluna giderken bu durum birçok dil öğretmeni için öğrencilerin seviyelerine, ilgilerine, ve ihtiyaçlarına ulaşma konusunda sorun teşkil etmektedir. Bu çalışmanın amacı orta okul 5. sınıfta farklılaştırılmış öğretimin öğrenci içsel motivasyonunu, davranışlarını ve akademik başarılarını ne derecede etkilediğini görmektir. Literatür taramasına dayanarak farklılaştırılmış eğitim temelli 10 haftalık bir ders programı hazırlanmıştır. Çalışmanın nicel verileri öğrenci motivasyon anketleri, davranış kontrol listeleri ve okuma başarısını ölçen ön-test son-testler ile yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | Teaching mixed-level classes has always been found not only in EFL/ESL classrooms but also in every class. While some teachers may derive benefit and satisfaction from teaching different levels of students all at once, it has been an enormous obstacle for many language teachers that find it difficult to reach students' levels, interests, and needs. The aim of this paper is to discover the impact of differentiated instruction (DI) on the intrinsic motivation, behaviours, and reading achievement of middle school Grade 5 students in reading classes in a meticulously prepared 10-week lesson plan that was carefully based on the review of literature. Quantitative data form of the current study was gathered through Reading Motivation Questionnaire (RMQ), Behaviour Checklists (BC), and pre- and post- Reading Achievement Test (RAT). | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The impact of differentiated instruction on learner motivation, behaviour, and achievement in middle school reading classes | |
dc.title.alternative | Farklılaştırılmış öğretimin orta okul okuma derslerinde öğrencilerin motivasyon, davranış, ve okuma başarılarına etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-17 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Differentiated instruction | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Reading skills | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10198812 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 509970 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı |