Show simple item record

dc.contributor.advisorDikilitaş, Kenan
dc.contributor.authorAras, İsmail
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:56Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591766
dc.description.abstractKarma seviye sınıfları yalnızca İkinci Dil Olarak İngilizce ve Yabancı Dil Olarak İngilizce sınıflarında değil diğer tüm sınıflarda görülen ortak bir durumdur. Bazı öğretmenler karma seviye guruplarından faydalanma yoluna giderken bu durum birçok dil öğretmeni için öğrencilerin seviyelerine, ilgilerine, ve ihtiyaçlarına ulaşma konusunda sorun teşkil etmektedir. Bu çalışmanın amacı orta okul 5. sınıfta farklılaştırılmış öğretimin öğrenci içsel motivasyonunu, davranışlarını ve akademik başarılarını ne derecede etkilediğini görmektir. Literatür taramasına dayanarak farklılaştırılmış eğitim temelli 10 haftalık bir ders programı hazırlanmıştır. Çalışmanın nicel verileri öğrenci motivasyon anketleri, davranış kontrol listeleri ve okuma başarısını ölçen ön-test son-testler ile yapılmıştır.
dc.description.abstractTeaching mixed-level classes has always been found not only in EFL/ESL classrooms but also in every class. While some teachers may derive benefit and satisfaction from teaching different levels of students all at once, it has been an enormous obstacle for many language teachers that find it difficult to reach students' levels, interests, and needs. The aim of this paper is to discover the impact of differentiated instruction (DI) on the intrinsic motivation, behaviours, and reading achievement of middle school Grade 5 students in reading classes in a meticulously prepared 10-week lesson plan that was carefully based on the review of literature. Quantitative data form of the current study was gathered through Reading Motivation Questionnaire (RMQ), Behaviour Checklists (BC), and pre- and post- Reading Achievement Test (RAT).en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe impact of differentiated instruction on learner motivation, behaviour, and achievement in middle school reading classes
dc.title.alternativeFarklılaştırılmış öğretimin orta okul okuma derslerinde öğrencilerin motivasyon, davranış, ve okuma başarılarına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-17
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmDifferentiated instruction
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10198812
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509970
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess