Show simple item record

dc.contributor.advisorDikilitaş, Kenan
dc.contributor.authorBintaş, Koray Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:56Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591764
dc.description.abstract21. yüzyıl eğitimsel kavramlar içerisinde öğretmenlerin devamlı olarak profesyonel bir gelişime ihtiyaç duymaları önemli bir kavram olarak görülmektedir. Bununla birlikte, öğretmen eğitimi için seçilen geleneksel yöntemler her zaman problemlere değinemeyebilir ya da öğretmen-öğrenci için her zaman uygulanamayabilir. Bu düşünceyle, bu araştırmanın amacı, Türkiye'nin batısında yer alan özel bir lisenin dil hazırlık programındaki Eleştirel Arkadaş Grubu (CFG) kavramı yoluyla hizmet verilen öğretmen eğitimine (INSET) yönelik 4 EFL öğretmen algısı ile ilgili kazanımları elde etmesidir. Özellikle, Eleştirel Arkadaş Grubu (CFG)'nun belirli bakış açılarını saptamak için girişimde bulunmuş bu çalışma, öğretmen öğrenimini geliştirmiş ve son olarak öğretmenin profesyonel gelişimini engellemiş baskıları daha iyi anlamıştır. Görüşmelerle, video kayıtlarıyla ve yansıtıcı makalelerle veriler toplanmıştır. Öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarını pozitif yönde değiştirmek için işini kolaylaştıran bir araç olmuştur. Eleştirel Arkadaş Grubu'na katılımın işbirliği sayesinde öğretmen öğrenimini geliştirmiştir ve de öğretmenlerin mesleki öğrenme sürecini ilerletmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of the research study was to gain insight on the perceptions of native and non-native EFL teachers towards in-service teacher education (INSET) through Critical Friend Group (CFG) in a language preparatory program, at a private high school in the western part of Turkey. Specifically, the study attempted to identify the specific aspects of CFG which enhanced teacher-learning and finally, better understand their perceptions towards reflective practice. The participants were four EFL teachers offering English lessons in a preparatory at a new private high school. Data were collected through interviews, video recordings, and reflective essays. The findings revealed that participating in CFG has enhanced teacher-learning through collaboration as it became the vehicle that facilitated teachers to alter their classroom practices, which in return, enhanced the learning process in their classrooms.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCritical friend group and its impact on teachers and the learning process: A collective case study analysis
dc.title.alternativeEleştirel arkadaş grubunun (CFG) öğretmenin öğrenme süreci üzerindeki etkisi: Kolektif vaka incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCritical friends group
dc.subject.ytmSocio-culture
dc.subject.ytmLearning process
dc.subject.ytmTeacher training
dc.identifier.yokid10193468
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509971
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess