The effect of gamified homework on students` intrinsic motivation and motivation for homework in EFL context
dc.contributor.advisor | Samur, Yavuz | |
dc.contributor.author | Selvasli, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:55Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591762 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı oyunlaştırmanın 4 hafta boyunca öğrencilerin içsel motivasyonlarına, ödev yapma motivasyonlarına, ödev tamamlama sayılarına herhangi bir pozitif etkisi olup olmadığını bulmaktır. Bu çalışmada İstanbul'da özel bir okulda öğrenim gören 22 tane 9. Sınıf öğrencisinin oluşturduğu iki sınıf vardır. Bu çalışmada 22 öğrencinin de deney grubunda olması ve kontrol grubu olmamasından dolayı tek grup ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. 4 hafta boyunca oyunlaştırma uygulaması deney gruplarına uygulanmıştır. Oyunlaştırma uygulamasının başlangıcında ve sonrasında, içsel motivasyon envanteri ve ödev motivasyon ölçeği ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin oyunlaştırılmış ödev uygulaması öncesi içsel motivasyon ve ödev motivasyonları skorlarıyla sonraki skorları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını ölçmek için eşleştirilmiş örneklem t-testi kullanılmıştır. Deney grupları için, içsel motivasyon envanteri sonuçları, öğrencilerin oyunlaştırılmış ödev uygulaması önceki içsel motivasyon skorları (M=80.50, SD=32.28) ile sonraki skorları (M=174.90, SD=14.88) arasında önemli bir fark olduğunu göstermektedir t(11)=-11.35, p<.00. Ödev motivasyon ölçeği sonuçları, öğrencilerin oyunlaştırılmış ödev uygulaması öncesi ödev yapma motivasyon skorlarıyla (M=33.36, SD=2.88) sonraki skorları (M=43.00, SD=2.02) arasında önemli bir fark olduğunu göstermektedir t(11)=-11.70, p<.00. Oyunlaştırmanın öğrencilerin içsel motivasyonuna etkisi daha derinden anlamak için her sınıftan 3 öğrenci yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğine alınmıştır. Sonuçlar oyunlaştırmanın öğrencilerin içsel motivasyonu üzerinde pozitif bir etkisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin görüşme sorularına verdikleri cevaplar oyunlaştırmanın oldukça motive edici ve faydalı olduğunu göstermektedir. Oyunlaştırmanın öğrencilerin tamamlanmış ödev sayılarının arttırıp arttırmadığını anlamak için ödev kontrol listesi kullanılmıştır. Sonuçlar oyunlaştırmanın öğrencilerden bir hariç, diğer öğrencilerin ödev tamamlama sayısını arttırdığını göstermektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to find out whether gamification has any positive impact on students' intrinsic motivation, students' motivation for homework, number of homework completed during 4 weeks. In this study, there are two different classes consisting of 22 9th grade students from one of the private schools in İstanbul. (N=22). Since 22 students are in treatment groups and there is no control group, one-group pretest- posttest design is used in this study. During 4 weeks, gamification implementation was applied to treatment groups. At the beginning and at the end of gamification implementation, intrinsic motivation scale and motivation for homework scale were used as pre-tests and post-tests. Paired sample t-test was used to measure whether there was a significant difference between pre and post test scores of students' intrinsic motivation and motivation for homework when gamified homework was applied. For treatment groups, results of intrinsic motivation scale demonstrate that there was a significant difference between pre (M=80.50, SD=32.28) and post test scores (M=174.90, SD=14.88) of students' intrinsic motivation when gamified homework is applied t(11)=-11.35, p<.00. Motivation for homework scale's results show that there was a significant difference between pre (M=33.36, SD=2.88) and post test scores (M=43.00, SD=2.02) of students' motivation for homework when gamified homework was applied t(11)=-11.70, p<.00. To understand deeper sight of gamification on students' intrinsic motivation, 3 students from each class were taken to semi structured interview. The results indicate that gamification has positive effect on students' intrinsic motivation. Also responses of students to interview questions demonstrate that gamification is quite motivating and beneficial. Homework checklist was used to understand whether gamification increased students' completed homework number or not. Results show that gamification increased the number of completed homework. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effect of gamified homework on students` intrinsic motivation and motivation for homework in EFL context | |
dc.title.alternative | Oyunlaştırılmış ödevin yabancı dil olarak İngilizce bağlamında öğrencilerin içsel motivasyonuna ve ödev motivasyonuna etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-20 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Tasks | |
dc.subject.ytm | Teaching with game | |
dc.subject.ytm | Gamification | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.identifier.yokid | 10208468 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 524538 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Teknolojisi Bilim Dalı |