Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradeniz Oran, Şirin
dc.contributor.authorKabakli, Şükrü Orkun
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:54Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:54Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591758
dc.description.abstractBu çalışma, bir özel okulun kuruluş sürecinde yaşanan deneyimleri belirlemek konusunu ele almaktadır. Araştırmanın evreni 2017-2018 öğretim yılında İstanbul'un Esenyurt, Beylikdüzü, Avcılar, Florya ve Başakşehir ilçelerinde bulunan özel okullardır. Örneklemi ise bu 5 özel okulda görevli 2 kurucu 4 kurucu müdür ve 10 yönetici olmak üzere toplam 16 kişidir. Nitel veri toplama tekniği ile yapılan bu araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından önceden planlanmış sorular, yüz yüze sorularak alınan cevaplar halinde elde edilmiştir (Türnüklü, 2000).Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından konuda tecrübeli kişilerin görüşleri alınarak geliştirilmiş olan 5 sorulu görüşme formu kullanılmıştır. Sistematik bir süreç olan nitel veri analizinde ilk olarak veriler ayrıştırılır, çözümlenir ve düşünce ve görüşler birleştirilerek bir sentez yoluna gidilir. Bu araştırmada okul yöneticileri görüşmelerinde toplanan veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir.Görüşmeler neticesinde katılımcıların düşüncelerinin okulun kurulması ve açılması aşamasında resmi prosedürlerin çok olduğu, denetlemeye gelen resmi kurumlar ve MEB Müfettişleri benzer kurumlar arasında farklı kararlar vererek onayın daha fazla gecikmesine neden olduğu sonucunda birleştiği görülmüştür. Bu durum özel okul açma düşüncesinde olan yatırımcılar üzerinde olumsuz etki yaratmaktadır.Anahtar Kelimeler: Özel Okul, Özel Okul Kurucusu, Özel Okul Yöneticisi
dc.description.abstractThis study covers the challenges of founding a private school. The universe of this study is 5 private schools located in Esenyurt, Beylikdüzü, Avcılar, Florya and Başakşehir districts of Istanbul during 2017-2018 period. Sample group is 2 founders, 4 founder principals and 10 supervisors in charge of these schools. Qualitative data collection techniques were used, and semi-structured interviews were performed for this study. Data is gathered in the form of answers given to the pre-prepared questions asked in face-to-face interview. (Türnüklü, 2000)As the data collection tool, questionnaire form with 5 questions was used which was developed by the researcher by taking the opinions of people who are familiar with the subject. In qualitative data analysis, which is a systematic process, the data are first decomposed and analyzed. Thoughts and opinions are merged into a synthesis. In this study, the data collected in the interviews of the school administrators were analyzed by descriptive analysis method.In the interviews, it was observed that the participants have a consensus that official procedures in the establishment and opening of the school is plenty and different judgements given out by inspectors from government institutions and MEB for similar schools and delays the approval furthermore. This situation has a negative effect on the investors who are thinking about opening private schools.Keywords: Private School, Private School Founder, Private School Manageren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel bir okulun kuruluş sürecindeki deneyimler: Bir durum çalışması
dc.title.alternativeExperiences during the founding of a private school: A case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmFounder
dc.subject.ytmExperience
dc.identifier.yokid10199778
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523953
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess