Language assessment training level and perceived training needs of English language instructors: A mixed methods study
dc.contributor.advisor | Çiftçi, Hatime | |
dc.contributor.author | Türk, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:53Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591754 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretim görevlilerinin dil ölçme ve değerlendirme alanında aldıkları eğitim düzeyi ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını araştırmaktır. Çalışma özellikle katılımcıların bu alanda algıladıkları eğitim düzeyi ve hizmet içi ihtiyaçlarının; mezun oldukları bölümleri, eğitim seviyeleri, ölçme ve değerlendirme birimlerindeki görevleri ve öğretim deneyimleri bakımından önemli bir farklılık gösterip göstermediğini incelemektedir. Karma yöntemli bir araştırma tasarımı benimseyen çalışmada bir anket ve yarı yapılandırılmış görüşmeler veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Üniversitelerin İngilizce Hazırlık Programlarında çalışan 246 İngilizce öğretim görevlisinden veri toplanmıştır. Bulgular, katılımcıların dil ölçme ve değerlendirme alanında iyi düzeyde eğitim aldığını düşündüklerini göstermesine rağmen, özellikle süreç değerlendirme ve dil ölçme değerlendirmenin içerik ve olgu alanlarında hala eğitime ihtiyaç duyduklarını önermektedir. Ayrıca, lisans eğitiminde İngiliz Dili Eğitimi alan ve almayan öğretim görevlileri arasında dil ölçme değerlendirme alanında aldıkları eğitim hakkındaki algıları bakımından istatistiksel önemde farklılıklar gözlemlenmiştir. Katılımcıların dil ölçme ve değerlendirme alanında aldıkları eğitim düzeyinin, öğretim deneyimi bakımından farklılıklar gösterdiğinin gözlemlenmesinin yanında daha fazla deneyime sahip öğretim görevlilerinin daha az hizmet içi eğitim ihtiyacı algıladıkları görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the reported training level and perceived training needs of English language instructors in various areas of language testing and assessment (LTA). More specifically, this study examines if the training levels and training needs of instructors demonstrate a significant difference regarding their major, highest degree in education, LTA responsibilities in testing units, and teaching experience. Adopting a mixed methods research design, the study used a questionnaire and a semi-structured interview to collect data from 246 English language instructors, who worked at English Preparatory Programmes at Turkish universities. The findings of the study suggest that although the participants report a good level of training in various areas of LTA, they still perceive a strong need for training in these areas especially in formative types of assessment and in content and concepts of LTA. Moreover, the participants who studied ELT and those who did not significantly differ regarding their perceived training needs in the areas of LTA. While some differences are observed in the reported training level of the participants in relation to their teaching experience, instructors with more teaching experience perceive less need for professional development training. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Language assessment training level and perceived training needs of English language instructors: A mixed methods study | |
dc.title.alternative | İngilizce öğretim görevlilerinin dil ölçme ve değerlendirme eğitim düzeyi ve eğitim ihtiyaçları algıları: Karma yöntemli bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-31 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Professional development | |
dc.subject.ytm | Assessment literacy | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Training needs | |
dc.identifier.yokid | 10195499 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523641 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |