Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiftçi, Hatime
dc.contributor.authorTürk, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:53Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591754
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngilizce öğretim görevlilerinin dil ölçme ve değerlendirme alanında aldıkları eğitim düzeyi ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını araştırmaktır. Çalışma özellikle katılımcıların bu alanda algıladıkları eğitim düzeyi ve hizmet içi ihtiyaçlarının; mezun oldukları bölümleri, eğitim seviyeleri, ölçme ve değerlendirme birimlerindeki görevleri ve öğretim deneyimleri bakımından önemli bir farklılık gösterip göstermediğini incelemektedir. Karma yöntemli bir araştırma tasarımı benimseyen çalışmada bir anket ve yarı yapılandırılmış görüşmeler veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Üniversitelerin İngilizce Hazırlık Programlarında çalışan 246 İngilizce öğretim görevlisinden veri toplanmıştır. Bulgular, katılımcıların dil ölçme ve değerlendirme alanında iyi düzeyde eğitim aldığını düşündüklerini göstermesine rağmen, özellikle süreç değerlendirme ve dil ölçme değerlendirmenin içerik ve olgu alanlarında hala eğitime ihtiyaç duyduklarını önermektedir. Ayrıca, lisans eğitiminde İngiliz Dili Eğitimi alan ve almayan öğretim görevlileri arasında dil ölçme değerlendirme alanında aldıkları eğitim hakkındaki algıları bakımından istatistiksel önemde farklılıklar gözlemlenmiştir. Katılımcıların dil ölçme ve değerlendirme alanında aldıkları eğitim düzeyinin, öğretim deneyimi bakımından farklılıklar gösterdiğinin gözlemlenmesinin yanında daha fazla deneyime sahip öğretim görevlilerinin daha az hizmet içi eğitim ihtiyacı algıladıkları görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the reported training level and perceived training needs of English language instructors in various areas of language testing and assessment (LTA). More specifically, this study examines if the training levels and training needs of instructors demonstrate a significant difference regarding their major, highest degree in education, LTA responsibilities in testing units, and teaching experience. Adopting a mixed methods research design, the study used a questionnaire and a semi-structured interview to collect data from 246 English language instructors, who worked at English Preparatory Programmes at Turkish universities. The findings of the study suggest that although the participants report a good level of training in various areas of LTA, they still perceive a strong need for training in these areas especially in formative types of assessment and in content and concepts of LTA. Moreover, the participants who studied ELT and those who did not significantly differ regarding their perceived training needs in the areas of LTA. While some differences are observed in the reported training level of the participants in relation to their teaching experience, instructors with more teaching experience perceive less need for professional development training.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLanguage assessment training level and perceived training needs of English language instructors: A mixed methods study
dc.title.alternativeİngilizce öğretim görevlilerinin dil ölçme ve değerlendirme eğitim düzeyi ve eğitim ihtiyaçları algıları: Karma yöntemli bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-31
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmAssessment literacy
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmTraining needs
dc.identifier.yokid10195499
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523641
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess