2016-2017 eğitim öğretim yılında ses gruplarında, harf yazımlarında ve harf bağlama biçiminde yapılan değişikliğe ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çiftçi, Hatime | |
dc.contributor.author | Çağlar, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:53Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591752 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci sınıf Türkçe dersi ilk okuma yazma öğretiminde, 2016- 2017 eğitim öğretim yılında ilk okuma yazma öğretiminde ses gruplarındaki harflerin öğretim sırasında, bazı harflerin yazılışlarında ve kendisinden sonra gelen harf ile bağlanma şeklindeki değişikliklerin eğitim öğretim sürecine etkilerinin sınıf öğretmenlerinin görüşleriyle belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini 2016- 2017 eğitim öğretim yılında İstanbul ili farklı ilçelerinde özel okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak görüşme doküman inceleme ve gözlem teknikleri kullanılmıştır. Veriler içerik analizinin kodlama yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu çalışmalar sonucunda 2016- 2017 eğitim öğretim yılı Türkçe dersi ilk okuma yazma öğretiminde yapılan ses gruplarındaki ve harf yazımlarındaki değişikliğin eğitim öğretim sürecine olumlu etkisinin olmadığı, öğrencilerin okuma- yazma süreçlerinde aksaklıklar olduğu belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the effects of applied new methods for 1st grade reading and writing teaching for Turkish class in 2016- 2017 academic year on students' learning process, regarding teachers' notions. The target population of this study is the private school teachers who work in different regions of Istanbul in 2016-2017 academic year. As data gathering tools, semi-structured individual interviews, a document review and peer observation methods were used. Data were analysed through content analysis method. As a result of these studies; the changes that were made in 2016-2017 academic year on the introduction programme for groups of phonemes and spelling have not created a positive effect in the learning process of students - some impediments were observed on the students' reading and writing process. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2016-2017 eğitim öğretim yılında ses gruplarında, harf yazımlarında ve harf bağlama biçiminde yapılan değişikliğe ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The new methods for teaching of writing and groups of phonemes and spelling in 2016- 2017 academic year, regarding teachers' notion | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-03 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Reading-writing instruction | |
dc.subject.ytm | Letters | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Adjacent italic handwriting | |
dc.subject.ytm | Phonetic changes | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 10196153 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523653 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |