Show simple item record

dc.contributor.advisorÖğrenir Kır, Burçin
dc.contributor.authorMutlu, Nergis
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:52Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591751
dc.description.abstractBu çalışma, üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin özelliklerini, bu özellikleri sebebiyle yaşadıkları sosyal duygusal farklılıkları ve öğretmenlerin eğitim öğretim sürecinde kullandıkları yöntemleri incelemektedir. Alan yazın taraması yapılarak bir öğretmen anketi oluşturulmuş ve İstanbul ili Küçükçekmece ilçesindeki 132 öğretmene uygulanmıştır. Öğretmenler üstün potansiyelli çocukların çok soru sorma, meraklı ve farklı olma, eleştirel düşünme gibi özellikler taşıdıklarını belirtmiştir. Sosyal ve duygusal alanda ise en çok arkadaş edinmekte zorluk, aşırı hassas ve duygusal olma noktalarında farklılıklar yaşadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin üstün zekâlı ve yetenekli çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerine yönelik kullandıkları yöntemler içerisinde ise en çok rehberlikten, idareden ve aileden destek alındığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study examines the characteristics of gifted and talented individuals, the social emotional differences they experience due to these characteristics, and the methods teachers use in their teaching and learning process. A teacher questionnaire was created by scanning the area and 132 teachers in the district of Küçükçekmece in Istanbul province were applied. Teachers have stated that children with superior potentials have many questions, such as asking questions, being curious and different, critical thinking. On the social and emotional level, it has been found that there are differences in the points of difficulty in acquiring the most friends, extremely sensitive and emotional. Among the methods teachers use for social and emotional development of gifted and talented children, the most guidance, support and family support has been achieved.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul kademesinde görev yapan öğretmenlerin bakış açısıyla üstün zekalı ve yetenekli çocukların yaşadığı sosyal duygusal farklılıklar
dc.title.alternativeSocial emotional differences in gifted and talented children with perspective teachers during primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmGifted children
dc.subject.ytmSentimentality
dc.subject.ytmEmotional development
dc.subject.ytmSocial development
dc.subject.ytmSocial behavior development
dc.identifier.yokid10198301
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523726
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineÜstün Zekalılar Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess