İlkokul kademesinde görev yapan öğretmenlerin bakış açısıyla üstün zekalı ve yetenekli çocukların yaşadığı sosyal duygusal farklılıklar
dc.contributor.advisor | Öğrenir Kır, Burçin | |
dc.contributor.author | Mutlu, Nergis | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:52Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:52Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591751 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin özelliklerini, bu özellikleri sebebiyle yaşadıkları sosyal duygusal farklılıkları ve öğretmenlerin eğitim öğretim sürecinde kullandıkları yöntemleri incelemektedir. Alan yazın taraması yapılarak bir öğretmen anketi oluşturulmuş ve İstanbul ili Küçükçekmece ilçesindeki 132 öğretmene uygulanmıştır. Öğretmenler üstün potansiyelli çocukların çok soru sorma, meraklı ve farklı olma, eleştirel düşünme gibi özellikler taşıdıklarını belirtmiştir. Sosyal ve duygusal alanda ise en çok arkadaş edinmekte zorluk, aşırı hassas ve duygusal olma noktalarında farklılıklar yaşadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin üstün zekâlı ve yetenekli çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerine yönelik kullandıkları yöntemler içerisinde ise en çok rehberlikten, idareden ve aileden destek alındığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | This study examines the characteristics of gifted and talented individuals, the social emotional differences they experience due to these characteristics, and the methods teachers use in their teaching and learning process. A teacher questionnaire was created by scanning the area and 132 teachers in the district of Küçükçekmece in Istanbul province were applied. Teachers have stated that children with superior potentials have many questions, such as asking questions, being curious and different, critical thinking. On the social and emotional level, it has been found that there are differences in the points of difficulty in acquiring the most friends, extremely sensitive and emotional. Among the methods teachers use for social and emotional development of gifted and talented children, the most guidance, support and family support has been achieved. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul kademesinde görev yapan öğretmenlerin bakış açısıyla üstün zekalı ve yetenekli çocukların yaşadığı sosyal duygusal farklılıklar | |
dc.title.alternative | Social emotional differences in gifted and talented children with perspective teachers during primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-04 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.subject.ytm | Sentimentality | |
dc.subject.ytm | Emotional development | |
dc.subject.ytm | Social development | |
dc.subject.ytm | Social behavior development | |
dc.identifier.yokid | 10198301 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523726 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Üstün Zekalılar Eğitimi Bilim Dalı |