Show simple item record

dc.contributor.advisorVatanartıran, Sinem
dc.contributor.authorÖztekin, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:52Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591748
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Beşiktaş İlçesindeki liselerde görev yapmakta olan öğretmenlerin temel olarak okul yöneticileri tarafından gerçekleştirilen mevcut değerlendirmeye ilişkin görüşlerini ortaya koymak ve öğretmenlerden gelen geri dönütler ışığında değerlendirme sisteminin tekrar elden geçirilmesi yönünde önerilerde bulunmaktır.Araştırmada, amaca uygun olarak nitel bir fenomenoloji çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Beşiktaş ilçesindeki liselerde görev yapan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme soruları vasıtasıyla toplanarak, içerik analizi yöntemi aracılığıyla analiz edilmiştir.Araştırma bulgularının analiz edilmesi sonucunda, Öğretmenlerin mutlaka bir performans değerlendirme sisteminin olması gerektiği ve belli aralıklarla öğretmenlerin bu performans değerlendirme sistemine göre değerlendirilmesi gerektiği kanaatinde oldukları görülmüştür. Bunun yanında öğretmenlerin genel olarak mevcut performans değerlendirme sisteminin doğru olmadığını düşündükleri de tespit edilmiştir. Sonuç olarak, yapılan bu araştırmada mutlaka bir performans değerlendirme sisteminin olması gerektiği, ancak bu sistem oluşturulurken öğretmen görüş ve önerileri dikkate alınarak uzun soluklu bir çalışma sonucunda sürdürülebilir bir sistem oluşturulmalı kanaati ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is twofold. The first aim is to reveal opinions of teachers working at high schools in Besiktas district about current evaluations by school managers. The second aim is to make suggestions about the evaluation system in the light of feedback given by teachers.The study is a qualitative phenomenelegy study. The working sample is composed of 20 teachers working at high schools in Besiktas district in Istanbul. Study data were collected by using semi-structured interview questions and analyzed through content analysis method.According to the findings of research, teachers believe that an evaluation system should exist and these should be conducted at regular intervals to evaluate the performance of teachers. Nevertheless, teachers generally think that the current performance evaluation system is not correct. As a result, this research suggests that a performance evaluation system should be certainly used, however a sustainable system should be established as a result of a long-term study considering the opinions and recommendations of the teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim kurumlarında performans değerlendirmelerine ilişkin öğretmen görüşleri (Beşiktaş ilçesi örneği)
dc.title.alternativeTeachers' opinions for performance evaluations in educational institutions (Beşiktaş working sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-03
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10196109
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523652
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess