60-71 aylık çocukların ortaklaşa problem çözme sürecinde düzenleme davranışlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Saraç, Seda | |
dc.contributor.author | Mertkil, Yeşim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:51Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591747 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma; küçük çocukların ortaklaşa problem çözme sürecinde özdüzenleme, eşli düzenleme ve sosyal paylaşımlı düzenleme davranışlarını farklı güçlük düzeylerinde görevler yardımıyla keşfetmeyi ve düzenleme davranışlarının performansla ilişkisini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmaya, İstanbul ili Beşiktaş ilçesinde anaokula devam etmekte olan 60-71 aylık cinsiyet bakımından heterojen üçer kişilik toplam 16 grup katılmıştır. Düzenleme davranışlarını ortaya çıkarmak amacıyla, ortaklaşa problem çözme görevi olarak, orijinal 7 parçalı tangram oyunundan uyarlanan Şekil Oluşturma Görevi (ŞOG) kullanılmıştır. Ortaklaşa problem çözme süreci (toplam 51 dakika 35 saniye) kayıt altına (16 gruba ait 32 kayıt) alınmış, sözlü ve sözsüz ifadeler bu çalışma için geliştirilen ŞOG Kodlama Tablosu'na aktarılmıştır. Performans ölçümü için tanılayıcı dallanmış ağaç tekniği uyarlanan ŞOG Performans Değerlendirme Kılavuzu geliştirilmiştir. Çalışmanın sonucu, kolay ve zor görev arasında düzenleme davranışlarının ortaya çıkma oranları açısından istatistiki olarak fark olmadığını göstermiştir. Ayrıca, her iki görev için de, düzenleme davranışları ile performans arasında istatistiki olarak anlamlı ilişki bulunamamıştır. Ancak, her iki görev için de, özdüzenleme, eşli düzenleme ve sosyal paylaşılan düzenleme davranışları ortaya çıkma oranlarının birbirileri arasında istatistiki olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of the study was to investigate self-regulation, co-regulation and socially-shared regulation behaviors of children during collaborative problem solving tasks of two difficulty levels and to reveal the interrelations among regulation behaviors and performance. 60-71 month-old 16 gender-heterogenous triads of kindergarteners from Beşiktaş district of Istanbul participated in the study. In order the investigate the regulation behaviours, the Shape Formation Task, adapted from the original 7-piece tangram game was used as a collaborative problem solving task. Collaborative problem solving process (lasting 51 minutes 35 seconds) was videotaped (32 recordings from 16 groups) and transcribed in terms of verbal and non-verbal behaviours using the Shape Formation Task Coding Chart which was designed for this study. In order to assess task performance, Shape Formation Task Performance Assessment Guide was designed based on the diagnostic tree branching-out design. The findings of the study showed that there was no significant difference between easy and difficult tasks in terms of the rates of self-regulation, co-regulation and socially shared regulation behaviors. Also, for both tasks, no statistically significant correlations was found between regulation behaviors and performance. However, the results showed that there were statistically significant differences among the rates of self-regulation, co-regulation and socially-shared regulation behaviours for both tasks according to the level of difficulty of the task in the process of solving problems collaboratively. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 60-71 aylık çocukların ortaklaşa problem çözme sürecinde düzenleme davranışlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Study on regulation of 60-71 month-old children during the process of collaborative problem-solving | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-31 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Self regulated learning | |
dc.subject.ytm | Kindergartens | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Coregulation | |
dc.subject.ytm | Socially shared regulation | |
dc.identifier.yokid | 10194024 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523625 | |
dc.description.pages | 168 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |