Show simple item record

dc.contributor.advisorAta, Atakan
dc.contributor.authorAy, Gülşah
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:51Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:51Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591746
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, `Okulda Üniversite` öğretmen yetiştirme modelinin Bahçeşehir Üniversitesi'ne evrilmiş versiyonu olan `BAU Okulda Üniversite` öğretmen yetiştirme modelindeki mentorluk uygulamalarını farklı paydaşların bakış açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda mentorluk uygulamalarındaki paydaşları oluşturan mentorların, mentilerin ve akademisyenlerin `BAU Okulda Üniversite` öğretmen yetiştirme modelindeki mentorluk uygulamalarının onlara sağladığı faydalar ve bu süreçte yaşadıkları sıkıntılar hakkındaki görüşleri ortaya konmuştur. Ayrıca, araştırmanın alt soruları bağlamında da `BAU Okulda Üniversite` öğretmen yetiştirme modelinin paydaşlara getirdiği sorumluluklar, birey ve kurum açısından katkıları, uygulamada yer alan kişilerin ilişkileri, sıkıntıları ve uygulamaya yönelik önerileri; araştırmanın bulguları arasındadır.Araştırmanın çalışma grubunu; 2016-2017 yılında `BAU Okulda Üniversite` modelinin uygulandığı okullarda bulunan 24 mentor, 15 menti ve bu modelin yürütülmesi sürecine dahil olan 5 akademisyen oluşturmaktadır. Böylece araştırmanın çalışma grubu toplam 44 katılımcıdan (N=44) oluşmuş olur.Bu araştırma, nitel bir araştırmadır ve üç ayrı özel okulda yürütülen bu araştırmada durum çalışması desenlerinden `bütüncül çoklu durum deseni` kullanılmıştır. `BAU Okulda Üniversite` öğretmen yetiştirme modelindeki mentorluk uygulamalarını farklı paydaşların bakış açısından incelemek için katılımcılarla görüşmeler yapılmış, veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Araştırma sonucu elde edilen verilerin düzenlenmesiyle elde edilen bulgular; `BAU Okulda Üniversite` öğretmen yetiştirme modelinin mentorlara, mentilere, akademisyenlere çeşitli sorumluluklar yüklediğini; bu uygulamaların mentorlara, mentilere, akademisyenlere mesleki ve kişisel katkılarının olduğunu; aralarındaki ilişkileri, `BAU Okulda Üniversite`nin uygulandığı üniversiteye ve uygulama okullarına olmak üzere kurumlara katkılarını; bu süreçte yaşanan mentor, menti, akademisyen sıkıntılarını ve `BAU Okulda Üniversite` öğretmen yetiştirme modelinin geliştirilmesine yönelik katılımcı önerilerini ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the mentoring practices the `BAU University at School` teacher training model, which is the evolved version of the `University at School` teacher training model to Bahçeşehir University from the perspective of different stakeholders. To this end, the mentors, mentees and academicians who form the stakeholders in the mentoring practices have expressed their opinions on the benefits provided by the mentoring practices of the `BAU University at School` teacher training model and the opinions about the problems they have experienced in this process.Moreover, in the context of the sub-questions of the research, the responsibilities of the `BAU University at School` teacher training model to the stakeholders, contributions from the perspective of the individual and the institution, the relations of the persons involved in the practice, among the findings of the research.The study group of the study; in 2016-2017, there are 24 mentors, 15 mentees and 5 academicians involved in the implementation of this model. Thus, the study group of the study consisted of a total of 44 participants (N = 44).This research is a qualitative research and in this study conducted in three separate private schools, `holistic multiple case design` was used in the case study designs. Participants were interviewed and a semi-structured interview form was used to collect data in order to examine the mentoring practices of the `BAU University at School` teacher training model from the perspective of different stakeholders.Findings obtained by regulating the data obtained as a result of the research; the `BAU University at School` teacher training model has assumed various responsibilities to mentors, mentees and academicians; that these applications have professional and personal contributions to mentors, mentees, academicians; their contributions to the institutions, to the university and practice schools to which the `BAU University at School` is applied; mentees, academicians, and participants in the process of developing the teacher training model for `BAU University at School`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title`Okulda Üniversite` öğretmen yetiştirme modelindeki mentorluk uygulamalarının farklı paydaşların bakış açısından incelenmesi Bahçeşehir Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeInvestigation of the mentoring practices of `University at School` teacher training model from the perspective of different stakeholders Bahçeşehir University examples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-04
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmAcademicians
dc.subject.ytmMentoring
dc.identifier.yokid10197697
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523712
dc.description.pages447
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess