Show simple item record

dc.contributor.advisorAtay, Derin
dc.contributor.authorKhalil, Eftima Faraj Alhamri
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:51Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:51Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591745
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı tartışma eğitiminin İngilizceyi Yabancı Dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin ikinci dilde konuşma korkusu, ikinci dilde konuşma becerileri ve ikinci dilde yazma becerilerine etkisini anlamak ve aynı zamanda A1 ve A2 seviyesindeki tartışma eğitimi alan öğrencilerin ikinci dilde konuşma korkusu, ikinci dilde konuşma becerileri ve ikinci dilde yazma becerileri açısından farklarını tespit etmektir. Ayrıca, bu çalışma öğrencilerin sınıftaki tartışma eğitimine karşı algılarını keşfetmeyi ve tartışma eğitimi verilirken karşılaşılan zorlukları kaydetmeyi amaçlamıştır. Katılımcılar 26 tane A1 düzeyinde ve 24 tane A2 düzeyinde 8 seans tartışma eğitimi alan lise öğrencilerinden oluşmaktadır. Veriler Yabancı Dilde Konuşma Korkusu anketinin Türkçesi, İkinci dilde konuşma testleri, araştırmacının alan notları ve öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Nicel verilerden elde edilen bulgular öğrencilerin ikinci dilde konuşma korkularının tartışma eğitimi kullanıldıktan sonra istatistiki olarak anlamlı bir şekilde düştüğünü ve ikinci dilde yazma becerilerinin ise tartışma eğitiminden sonra istatistiki olarak anlamlı bir şekilde arttığını ortaya çıkarmıştır. Aynı zamanda bulgular A1 ve A2 seviyesindeki öğrencilerin aralarında ikinci dilde konuşma korkusu, ikinci dilde konuşma becerileri ve ikinci dilde yazma becerileri açısından istatistiki olarak anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Nitel verilerden elde edilen bulgular öğrencilerin sınıftaki tartışma eğitimi yöntemine karşı olumlu tutumlarının olduğunu ve öğretmenin sınıf içinde tartışma eğitimi verirken karşılaştığı en büyük zorlukların zaman sınırlaması, öğrenci motivasyonu ve memnuniyeti ile öğrencilerin yeterlilik düzeyleri olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThe overarching aim of the study is to figure out the effects of debate instruction on Turkish EFL students' L2 speaking anxiety, L2 speaking performance, and L2 writing performance and also to determine the differences between A1 and A2 students exposed to the debate instruction regarding their L2 speaking anxiety, L2 speaking performance, and L2 writing performance. The study also aimed to explore students' perceptions regarding the classroom debate instruction and to list the challenges experienced during conducting the classroom debate instruction. The participants included 26 A1 and 24 A2 high school students exposed to the debate instruction for eight sessions. The data were collected by means of a Turkish version of Foreign Language Speaking Anxiety Questionnaire (T-FLSAQ), L2 speaking tests, L2 writing tests, field notes of the researcher, and semi-structured interviews with the students. The findings from the quantitative data revealed that students' L2 speaking anxiety decreased statistically significant after using the debate instruction and students' L2 speaking performance and L2 writing performance improved statistically significant after exposing to the debate instruction. The findings also revealed that there were not statistically significant differences between A1 and A2 students' L2 speaking anxiety, L2 speaking performance, and L2 writing performance. The findings from the qualitative data showed that students have positive perceptions towards the classroom debate instruction and the findings also reported that time limitation, students' motivation, students' satisfaction and students' proficiency levels were the biggest challenges that L2 teacher faced in implementing the classroom debate instruction.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of debate instruction on Turkish efl learners` l2 speaking anxiety, l2 speaking performance, and l2 writing performance
dc.title.alternativeTartışma eğitiminin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin ikinci dilde konuşma endişesi, ikinci dilde konuşma becerileri ve ikinci dilde yazma becerilerine etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-17
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTurkish students
dc.subject.ytmSecond language learning
dc.subject.ytmSecond language teaching
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmDiscussion
dc.identifier.yokid10190648
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509958
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess