Effects of online differentiated reading in reading comprehension skills and learner autonomy of young learners
dc.contributor.advisor | Mede, Enisa | |
dc.contributor.author | Gülşen, Erhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:49Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-06-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591739 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı farklılaştırılmış, çevrimiçi okuma derslerinin İstanbul, Türkiye'deki özel bir okulda, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk ilköğretim öğrencilerinin okuma becerileri ve öğrenme özerklikleri üzerindeki etkisini ölçmektir. Bu araştırmanın bir diğer amacı, öğrencilerin ve öğretmenlerin bu derslere yönelik algılarıyla ilgili bilgi toplamaktır. Derslerde kullanılan kitaplar uygulama başlamadan önce yürütülen En Çok Sevilen Kitap Türleri Anketi'nin (Wigfield & Guthrie, 1997) sonuçlarına göre Razplus'tan (www.raz-plus.com). Katılımcılar üç farklı sınıftan gelen, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen 72 beşinci sınıf öğrencisinden ve 3 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Bu karma yöntemli vaka çalışmasında, veriler ön-son test olarak uygulanan okuma anlama ve öğrenci özerkliği testlerinden, yarı yapılandırılmış öğrenci görüşmelerinden ve öğretmen günlüklerinden toplanmıştır. Sonuçlar farklılaştırılmış, çevrimiçi okuma tekniğinin daha iyi okuma becerisi ve gelişmiş öğrenci özerkliği sağladığını göstermiştir. Ayrıca, öğrencilerin ve öğretmenlerin bu dersleri okuma becerileri ve öğrenci özerkliği için faydalı bulduğu da ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The major purpose of this study is to gauge the efficacy of online differentiated reading lessons on the reading comprehension skills and learner autonomy of Turkish EFL young learners at a private college in İstanbul, Turkey. The study also attempts to explore the perceptions of the students and the teachers about the implementation of these lessons. The readers used in these lessons were chosen from Razplus (www.raz- plus.com) in accordance with the findings of Questtionnaire on Favorite Book Types (Wigfield & Guthrie, 1997), which was administered before the implementation. The participants were 72 young EFL learners from three different 5th grade classes and 3 EFL teachers. In this convergent mixed method case study, data were gathered from pre-post-tests of reading comprehension and learner autonomy, semi-structured student interview and the teachers' reflective journals. The obtained results demonstrated that the implementation of online differentiated reading lessons resulted in better reading comprehension skills and improved learner autonomy in reading. The findings also revealed that both the students and teachers considered these lessons to be beneficial for reading comprehension and learner autonomy. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Effects of online differentiated reading in reading comprehension skills and learner autonomy of young learners | |
dc.title.alternative | Farklılaştırılmış, çevrimiçi okuma tekniğinin ilköğretim öğrencilerinin okuma becerilerine ve öğrenme özerkliklerine olan etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-17 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | Learner autonomy | |
dc.subject.ytm | Reading skills | |
dc.subject.ytm | Differentiated instruction | |
dc.subject.ytm | Extensive reading | |
dc.subject.ytm | Online learning | |
dc.identifier.yokid | 10194693 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 509960 | |
dc.description.pages | 181 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |