11. sınıf kimya dersinin ters yüz sınıf modeli ile işlenmesi: Bir durum araştırması
dc.contributor.advisor | Adıgüzel, Tufan | |
dc.contributor.author | Kirmizioğlu, Halise Arzu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:49Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591738 | |
dc.description.abstract | Yaşadığımız çağda bilim ve teknoloji alanında gerçekleşen hızlı değişimler eğitim alanında da yeni gereksinimlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Eğitim alanında ortaya çıkan yeni gereksinimlerin karşılanmasının ve öğrencilere çağın gerektirdiği becerilerin kazandırılmasının önemi gün geçtikçe artmaktadır. Buna ek olarak teknolojinin gelişmesinde önemli katkısı olan bilimlerden biri kimyadır ve bu nedenle kimya eğitiminin de etkili bir şekilde gerçekleştirilmesi, öğrencilere kimya kültürünün kazandırılması da önemlidir. Bu gereklilikler doğrultusunda, bu araştırmada ters yüz sınıf modelinin (TYSM) kimya eğitimine katkılarının ve TYSM'nin uygulama süreci ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Durum araştırması yöntemiyle gerçekleştirilen araştırma İstanbul'da bulunan özel bir okulun Fen Lisesi 11. sınıf öğrencileriyle (N = 22), 2015-2016 Öğ-retim Yılı'nda Kasım ve Nisan ayları arasında yapılmıştır. Kimya dersinde gerçekleştirilen araştırmanın nitel verileri gözlem, odak grup görüşmesi, bireysel görüşme, öğrenci görüşleri anketi ve doküman inceleme yöntemleriyle elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri ise araştırmanın yapıldığı süreç boyunca, ders öncesi ve sonrası değerlendirme sorularının sonuçlarından, yazılı sınav sonuçlarından ve doküman inceleme yöntemiyle elde edilmiştir. Elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemiyle, nicel veriler ise betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Beş ay süren araştırma sonunda TYSM'nin kimya dersi eğitimi için uygun bir model olduğu ve TYSM'nin öğrencilerin kimya dersi başarısını olumlu yönde etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin öz-düzenleme becerilerinin, kullanılan mateyallerin ve uygulamanın yapıldığı sınıf ortamının TYSM'nin uygulama sürecini etkilediği de araştırmada ulaşılan bir diğer sonuçtur. Bunlara ek olarak, TYSM'nin kimya eğitimine katkılarını, TYSM'nin uygulama sürecini ve süreçte yaşananları ortaya koyması açısından araştırmanın önemli olduğu düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | Rapid changes in science and technology in today's world led to the emergence of new requirements in the field of education. Students' acquirement of these new skills required by modern educational methods and providing the student with access to new technology is gaining more and more importance. Field of chemistry has contributed a great deal to modern technology therefore a thorough chemistry education and gaining a chemistry culture is essential for students. In the line with requirements, this research focuses how a flipped classroom model works for chemistry classes and identifies the experiences of both students and instructors. By using case study method, this research was conducted on 11th grade students (N = 22) of a private Science High School in İstanbul between November and April of the 2015-2016 Academic Year. Qualitative data collected in chemistry classes were based on observation, focus group interviews, personal interviews, student questionnaires, and document analysis. Quantitative data were obtained from the results of the pre-class and post-class assessment questions, the exam results, and document analysis. Content analysis method was used to analyze qualitative data while quantitative data were analyzed by using descriptive analysis. Five month long research revealed that flipped classroom model is perfectly adequate for teaching chemistry, contributing to the success of students. Another conclusion of the research was that self-regulation skills of students, materials used, and classroom environment can affect the flipped model experience. Furthermore, research can be considered to be beneficial for it demonstrates the classroom experiences, and implementing process of the flipped classroom model in chemistry classes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 11. sınıf kimya dersinin ters yüz sınıf modeli ile işlenmesi: Bir durum araştırması | |
dc.title.alternative | Implementing the flipped classroom model in 11th grade chemistry course: A case study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-07 | |
dc.contributor.department | Eğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Flipped classroom | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Chemistry education | |
dc.subject.ytm | Chemistry teaching | |
dc.subject.ytm | Chemistry lesson | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Self-regulation | |
dc.identifier.yokid | 10200758 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523961 | |
dc.description.pages | 157 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Teknolojisi Bilim Dalı |