Show simple item record

dc.contributor.advisorKeşli Dollar, Yeşim
dc.contributor.authorEdwards, Asli
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:49Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:49Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591737
dc.description.abstractPek çok öğrenci yazma derslerini sadece sıkıcı değil, aynı zamanda yorucu ve bunaltıcı da bulmaktadır. Bu sebeple, yazma derslerinde çok çabuk moral bozukluğu yaşanmaktadır. Fakat bu derslere kelime oyunu eklenmesi, öğrencilerin güvenli ve eğlenceli bir ortamda motive olmasını sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda daha önce öğendikleri kelimeleri bir paragraf yazmadan önce hatırlama ve pekiştirme imkanı da sunacaktır.Bu vaka çalışması, yazma derslerinde kelime oyunu oynanmasının, A2 seviyesindeki öğrencilerin motivasyonu üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamıştır. İkinci olaraksa, bu öğrencilerin yazma derslerine eklenen kelime oyunlarına karşı gösterdikleri tutum incelenmiştir. Bu araştırma, Bahçeşehir Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu İngilizce Hazırlık Programı'nda 2017-2018 akademik yılının ilk döneminde, altı haftalık bir dönemde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya A2 seviyesinde, yaşları 18 ile 23 arasında değişen 18 İngilizce Hazırlık Programı öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aşamasında araşatırmacı günlüğünden, öğrencilerile gerçekleştirilen yapılandırılmış görüşmelerden, öğretmen ders gözleminden ve anket çalışmasından yararlanılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgular, yazma dersinde oynanan oyunların öğrencilerin motivasyonu artırdığına işaret etmekte ve öğrencilerin oyunlara karşı olumlu bir tavır sergilediğini göstermektedir. Bu vaka çalışmasında, yazma derslerinde oynanan oyunlar şunlardır: Hangman, Hot Seat, Who Wants to be a Millionaire, Taboo, Twenty Questions, Run to the Board ve Kahoot.
dc.description.abstractA number of students find writing lessons tedious and time consuming as well as challenging; therefore, they easily feel demotivated in writing classes. However; with the implementation of vocabulary games in these lessons, not only can learners be motivated in a safe and fun environment but also given a chance to remember previously learned vocabulary before writing a paragraph. This case study was an attempt to explore the impact of using vocabulary games in A2 level students' writing classes in terms of promoting motivation. The second aim was to identify the attitudes of these students towards vocabulary game implementation in writing lessons. The study was conducted for six weeks in the first term of 2017-2018 academic years at Bahçeşehir University School of Foreign Languages English Preparatory Program in Istanbul, Turkey. The participants were 18 A2 level preparatory school students between the ages of 18 and 23. The data collection tools used in the study were the researcher diary, structured interview with students, peer-observation and a questionnaire. The findings of the study revealed that vocabulary games played in the writing lessons are beneficial in fostering motivation. They also showed that students adopted a positive attitude towards the use of vocabulary games. The vocabulary games used in this study were: Hangman, Hot Seat, Who Wants to be a Millionaire, Taboo, 20 Questions, Run to the Board and Kahoot. Pedagogical implications and suggestions for further studies were addressed.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe impact of vocabulary games on a2 level students` motivation in writing lessons: A case study
dc.title.alternativeKelime oyunlarının a2 seviyesinde olan öğrencilerin yazma derslerindeki motivasyonuna etkisi: Bir vaka çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmWriting classes
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmWriting anxiety
dc.subject.ytmVocabulary games
dc.identifier.yokid10207585
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509973
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess