Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorUğurer, Hatice
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:49Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:49Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591735
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türk Mimarlık öğrencileri için geliştirilmiş İçerik Odaklı İngilizce eğitiminin etkililiğini değerlendirmektir. Spesifik olarak bu çalışma, öğrencilerin ve öğretim görevlisinin dersin materyallerine karşı tutumlarını ve dersin uygulanması ile ilgili düşüncelerini tespit etmeyi amaçlar. Aynı zamanda bu çalışma, ders materyallerinin öğrencilerin dil becerileri ve alan bilgileri üzerindeki etkisini araştırır. Bu çalışma için, nicel veriler bir anket, vize ve final sınavları ve öğrencilerin düzey belirme sınavından aldıkları ön ve son-test sonuçlarından elde edilmiştir. Nitel veriler ise dersi veren öğretim görevlisi tarafından tutulan yansıtıcı metinler ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden toplanmıştır. Bulgular, katılımcıların çoğunlukla pozitif duygular hissettiğini göstermiştir. Ek olarak, İçerik Odalı İngilizce dersinden sonra öğrencilerin alan bilgisi ve dil becerilerinin arttığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: İçerik Odaklı Eğitim, Ders Kitabı Değerlendirme, İçerik Odaklı ders materyalleri.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to assess the effectiveness of a CBI-oriented textbook designed for Architecture students in Turkish EFL context. Specifically, this study attempts to find out students' and their instructor's perceptions about the CBI-oriented textbook and in-class implementation of the textbook. Moreover, it aims to investigate the effect of CBI-oriented textbook on students' language skills and content knowledge. For the purposes of the study, the quantitative data were obtained through a questionnaire, midterm and final exam and the pre- and post-placement test scores of participating students. The qualitative data were gathered from teacher reflective journal and semi-structured interviews. The findings revealed that participants mostly have positive perceptions towards the CBI-oriented textbook. Furthermore, content knowledge and language skills of students increased after studying the CBI-oriented textbook. Keywords: Content-Based Instruction, Textbook Evaluation, CBI Materials.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDesign and evaluation of a CBI-oriented textbook for Turkish students of architecture at tertiary level: A case study
dc.title.alternativeÜniversite seviyesindeki Türk mimarlık öğrencileri için içerik odaklı İngilizce ders kitabı geliştirme ve değerlendirme: Örnek olay incelemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-17
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmContent-based instruction
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid10198790
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509962
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess