Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorÇinar, Senanur
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:48Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:48Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591733
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İçerik ve Dil Entegreli Öğrenmenin Türkiye'de bir vakıf üniversitesindeki hazırlık okulunda İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin motivasyon üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma aynı zamanda bu öğrenme yönteminin sınıf içi uygulamalarda öğrencilerin dil bilgisi skorları ve kelime haznesi gelişimi üzerindeki etkisini de araştırmaktadır. Katılımcılar orta düzey İngilizce seviyede 19 öğrenci ve bir okutmandan oluşmaktadır. Bu çalışmadaki nicel veriler ön motivasyon ve son-motivasyon anketi ve ön test ve son testten oluşurken nitel veriler öğrenciler ve okutman tarafından tutulan yansıtıcı günlüklerden oluşmaktadır. Çalışma sonucunda uygulanan içerik ve dil entegreli öğrenme yönteminin öğrencilerin motivasyonunu arttırdığı ve dil bilgisi skoru ve kelime haznesi gelişiminde olumlu bir etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca, katılımcılar bu uygulamanın kelime ve dil bilgisi öğrenim ve öğretiminde etkili olduğunu belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThe main purpose of the present study is to examine the effects of CLIL approach on the motivation of the Turkish EFL students in a language preparatory program at a private university in Istanbul, Turkey. The study also attempts to investigate the effectiveness of CLIL on the grammar scores and vocabulary improvement of the students in their classroom practices. The participants of the present study consisted of 19 students and one instructor of an intermediate level preparatory class. In this study, whereas the quantitative data were collected through pre- and post-motivation questionnaire, pre- and post-tests, the qualitative data were collected through reflective journals kept by both students and the instructor. The findings of the study revealed that the implementation of CLIL approach enhanced students' motivation and had positive effect on their grammar scores and vocabulary improvement. The results also suggested that both students and the instructor believed that CLIL is effective when teaching and learning vocabulary and grammar in their EFL classroom.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleImplementation of content and language integrated learning (Clil) and its effects on student motivation
dc.title.alternativeİçerik ve dil entegreli öğrenmenin uygulanması ve bunun öğrenci motivasyonuna etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-17
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmFoundation universities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmContent-based instruction
dc.identifier.yokid10193772
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509963
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess