Show simple item record

dc.contributor.advisorAşık, Gürsu
dc.contributor.authorÜnal, Derya
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:47Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:47Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591728
dc.description.abstractBu araştırmada, 2017-18 akademik yılında okullarda uygulanmaya başlanangüncellenmiş ortaöğretim matematik öğretim programının, program revizyonunda öneçıkan temel değişikliklere yönelik öğretmenlerin görüşleri bağlamında incelenmesiamaçlamıştır. Güncellenen ortaöğretim matematik öğretim programı 2017-18 eğitimöğretim yılında sadece 9. sınıf öğrencilerinde uygulanmaya başlanmış, 2018-19 eğitimöğretim yılında ise 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinde kademeli geçiş yapılmadandoğrudan uygulanmaya başlanacaktır.Elde edilecek verilerin zengin bir çerçevede yansıtılabilmesi için çalışmanın araştırmadeseni, nicel ve nitel veri toplama yöntemlerinin eş zamanlı olarak bir aradakullanıldığı karma yöntem araştırmalarından zenginleştirilmiş desendir.Öğretmenlerin yeni öğretim programı hakkındaki görüşleri güncellenen matematiköğretim programı ile ilgili bilgi düzeyi, kazanım ve konuları, içerik değişiklikleri vesınıf seviyesi değişiklikleri bağlamında dört alt boyut dikkate alınarak geliştirilenöğretmen görüş anketi ile elde edilmiştir. Bu bağlamda, araştırmanın amacına uygunolarak araştırmacı tarafından 46 maddelik anket hazırlanmıştır. Ayrıca açık uçlu birsoru ile de öğretmenlerden yeni programda revize etmek isteyecekleri değişikliklerhakkında görüşlerini belirtmeleri istenmiştir.Araştırmanın evrenini, İstanbul ilinde 2017-2018 eğitim-öğretim yılında devlet ve özeleğitim kurumlarında görev yapan ortaöğretim matematik öğretmenlerioluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu evrenden olasılıksız örneklemeyöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi ile ulaşılan 107 ortaöğretim matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesiamacıyla gerçekleştirilen betimsel istatistik analizlerinin yanında demografikdeğişkenler bağlamında farklı grupların karşılaştırılması amacıyla parametriktestlerden bağımsız örneklem t-testi ile tek yönlü varyans analizi (ANOVA)gerçekleştirilmiştir. Nitel veriler için de içerik analizi gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonunda elde edilen bulgular öğretmenlerin yeni öğretim programı hakkındagenel olarak olumlu düşüncelere sahip olduklarını göstermiştir, fakat öğretmenlerineğitim durumlarına göre kazanım ve konular hakkındaki görüşlerinin ve de cinsiyetegöre matematik tarihçileri hakkında bilgi sahibi olma düzeylerinin değiştiğini ortayakoymaktadır. Araştırma sonuçlarının öğretmenlere yönelik gerçekleştirilecekhizmetiçi eğitimlerin kapsamının belirlenmesinde ve bir sonraki gerçekleştirileceköğretim programı revizyon sürecinde yol gösterici olduğu değerlendirilmektedir.Anahtar sözcükler: Matematik eğitimi, Öğretim programı revizyonu, Ortaöğretimmatematik öğretim programı, Öğretmen görüşleri
dc.description.abstractThis study aimed to examine the revised secondary school mathematics curriculum,which was introduced to schools in the 2017-18 academic year, based on teachers'views on the changes taking place in the curriculum. The revised secondary schoolmathematics curriculum was implemented only on 9th grade students in the 2017-18academic year and it is to be implemented directly in the 10, 11 and 12th gradeswithout gradual transition in the 2018-19 academic year.In order to be able to reflect the data obtained as part of a rich framework, the researchdesign for this study was chosen to be concurrent triangulation design, which is definedas one of the mixed method research approaches where both quantitative andqualitative data collection methods are used simultaneously. The quantitative datawere collected by using 5-point Likert type scale and it consisted of 46 items. Thescale had four dimensions, namely level of knowledge, topics and objectives,contextual changes and level-based changes resulting from the revisions in thesecondary school mathematics curriculum. Beside quantitative data, answers to anopen-ended question were obtained from the teachers regarding their suggestions onthe revised curriculum. The research population for this study was all secondary school mathematics teachers working in state and private institutions in Istanbul in 2017-2018 academic year. Thesample was made up of 107 secondary school mathematics teachers, and conveniencesampling method was used to select these participants. In order to evaluate the opinionsof the teachers, in addition to descriptive statistical analyses, independent sample t-tests and one-way analysis of variance (ANOVA) were performed to compare groupsformed based on demographic variables. Content analysis was also made forqualitative data.The findings indicated that teachers generally have positive thoughts about the newcurriculum, but there were certain differences in terms of some demographic variables.The results of the study seems to be significant in determining the scope of in-serviceteacher training programs and for curriculum revisions in the future.Keywords: Mathematics education, Curriculum reform, Secondary schoolmathematics curriculum, Teachers' viewsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim matematik öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of teachers' views towards secondary school mathematics curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.identifier.yokid10221266
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530635
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess