Show simple item record

dc.contributor.advisorDikilitaş, Kenan
dc.contributor.authorÖnel, Gamze
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:46Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591724
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, erken çocukluk dönemimde matematik çalışmaların uygulanması, öğretimine ve kazandırdıklarına ilişkin öğretmen görüşlerinin neler olduğunu tespit etmektir. Araştırmada veriler anket olarak toplanmıştır. Bu amaçla bağlantılı olarak öğretmen görüşlerini ve matematiğe yönelik öğretmen tutumlarına ulaşmak için anket formu hazırlanmış ve araştırmacının ulaşabildiği okul öncesi öğretmenlerinden 66 tanesi ankete cevap vermiş olup bu anketler değerlendirmeye alınmıştır. Veriler SPSS 10 programı ile analiz edilmiş olup verilerin analizinde aritmatik ortalamaları ve standart sapmaları incelenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara dolğrultusunda ekren çocukluk döneminde matematik becerisinin kazandırılmasının önemi görülmüştür. Erken çocucukluk sürecinde matematik becerisi kazanırken çocuğun öğrenmenin eğlenceli yönlerine olanak sağlanması, merak uyandırma çalışmaları yapması, aktif bir süreçte yer alması, günlük hayata da matematik kavramlarını kullanması, hata payının verilmesi, problem çözmelerine fırsat tanınması gibi olanaklarla daha etkili öğrenimin olacağı görüşüne varılmıştır. Çocukların matematik temellerini oluşturmak, öğrenme yeteneklerinin farkına varmak, matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmek, problem çözme becerisi kazandırmak, özgüvenini arttırmak, sorgulama becerisi oluşturmak için ekren çocukluk döneminde matematik eğitiminin yapılmasının önemli olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine what the teacher's views on the application, teaching and learning of mathematics work in early childhood. The research data was collected by surveys. For this purpose, a questionnaire form was prepared to reach teacher attitudes towards teachers' opinions and mathematics, and 66 of pre-school teachers attended by the researcher responded to the questionnaire, and these questionnaires were evaluated. Data were analysed with SPSS 10 program and arithmetic mean, and standard deviations were analysed in the analysis of data. Finding mathematical skills in the early childhood period in the direction of the findings obtained in the research has been seen as important. While gaining mathematical skills in early childhood, it was conceived that the child would have more effective learning with opportunities such as enabling the learners to entertain, curiosity, involved in an active process, use mathematical concepts in everyday life, give error margin, and solve problems. Mathematical education in early childhood has been found to be important to create mathematical foundations for children, to be aware of their learning skills, to develop a positive attitude towards mathematics, to improve problem-solving skills, to increase self-esteem.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErken çocukluk eğitiminde matematik etkinliklerinin çocukların gelişimine katkıları ve öğretmenlerin çocukların gelişim sürecindeki gözlemleri
dc.title.alternativeContribution of mathematic activities in early childhood education in children development and teachers in observation children's development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEarly child education
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical thinking
dc.subject.ytmChild development
dc.identifier.yokid10220241
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530352
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess