Erken çocukluk eğitiminde matematik etkinliklerinin çocukların gelişimine katkıları ve öğretmenlerin çocukların gelişim sürecindeki gözlemleri
dc.contributor.advisor | Dikilitaş, Kenan | |
dc.contributor.author | Önel, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:46Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-06-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591724 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, erken çocukluk dönemimde matematik çalışmaların uygulanması, öğretimine ve kazandırdıklarına ilişkin öğretmen görüşlerinin neler olduğunu tespit etmektir. Araştırmada veriler anket olarak toplanmıştır. Bu amaçla bağlantılı olarak öğretmen görüşlerini ve matematiğe yönelik öğretmen tutumlarına ulaşmak için anket formu hazırlanmış ve araştırmacının ulaşabildiği okul öncesi öğretmenlerinden 66 tanesi ankete cevap vermiş olup bu anketler değerlendirmeye alınmıştır. Veriler SPSS 10 programı ile analiz edilmiş olup verilerin analizinde aritmatik ortalamaları ve standart sapmaları incelenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara dolğrultusunda ekren çocukluk döneminde matematik becerisinin kazandırılmasının önemi görülmüştür. Erken çocucukluk sürecinde matematik becerisi kazanırken çocuğun öğrenmenin eğlenceli yönlerine olanak sağlanması, merak uyandırma çalışmaları yapması, aktif bir süreçte yer alması, günlük hayata da matematik kavramlarını kullanması, hata payının verilmesi, problem çözmelerine fırsat tanınması gibi olanaklarla daha etkili öğrenimin olacağı görüşüne varılmıştır. Çocukların matematik temellerini oluşturmak, öğrenme yeteneklerinin farkına varmak, matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmek, problem çözme becerisi kazandırmak, özgüvenini arttırmak, sorgulama becerisi oluşturmak için ekren çocukluk döneminde matematik eğitiminin yapılmasının önemli olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine what the teacher's views on the application, teaching and learning of mathematics work in early childhood. The research data was collected by surveys. For this purpose, a questionnaire form was prepared to reach teacher attitudes towards teachers' opinions and mathematics, and 66 of pre-school teachers attended by the researcher responded to the questionnaire, and these questionnaires were evaluated. Data were analysed with SPSS 10 program and arithmetic mean, and standard deviations were analysed in the analysis of data. Finding mathematical skills in the early childhood period in the direction of the findings obtained in the research has been seen as important. While gaining mathematical skills in early childhood, it was conceived that the child would have more effective learning with opportunities such as enabling the learners to entertain, curiosity, involved in an active process, use mathematical concepts in everyday life, give error margin, and solve problems. Mathematical education in early childhood has been found to be important to create mathematical foundations for children, to be aware of their learning skills, to develop a positive attitude towards mathematics, to improve problem-solving skills, to increase self-esteem. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Erken çocukluk eğitiminde matematik etkinliklerinin çocukların gelişimine katkıları ve öğretmenlerin çocukların gelişim sürecindeki gözlemleri | |
dc.title.alternative | Contribution of mathematic activities in early childhood education in children development and teachers in observation children's development | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-16 | |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Early child education | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematical thinking | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.identifier.yokid | 10220241 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 530352 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |