Show simple item record

dc.contributor.advisorTortop, Hasan Said
dc.contributor.authorÇoban, Özgür
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:46Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591722
dc.description.abstractÜstün yetenekli öğrencilerin eğitimlerinde en fazla üzerinde durulan gelişimsel alan bilişsel alandır. En az çalışılan gelişimsel alan ise ahlak ve karakter eğitimleridir. Bu durum normal öğrencilerde de benzer şekildedir. Son zamanlarda üstün yetenekliler eğitiminde önemli bilim insanlarından olan Renzulli ve Sternberg bilişsel alanın karakter eğitiminin de gerekliliğine de vurgu yapmışlardır. Ulusal literatürde üstün yetenekli öğrencilerin karakter eğitimine yönelik bir programa rastlanmamıştır. Bu çalışmada üstün yetenekli öğrencilere yönelik geliştirilen karakter eğitimi programına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubu, 2017-2018 öğretim yılında İstanbul İli Bağcılar ilçesinde Enderun Üstün Yetenekli Çocuklar Merkezi'nde çalışan 16 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Eğitimcilerin hepsi bilim insanların hayatlarından oluşan metinlerin eğitimde kullanmasını etkili, uygun ve doğru bulduklarını belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThe most emphasized developmental field in the education of gifted students is the cognitive domain. The least studied development is moral and character education. This is similar to normal students. Recently, Renzulli and Sternberg, one of the most important scientists in the gifted education, emphasized the need for character education as well as the cognitive domain. In the national literature, there is no program for character education of gifted students In this study, it is aimed to examine the opinions of teachers about character education program developed for gifted students. In the study, the case study of qualitative methods was used The study group consisted of 16 teachers working in Enderun Gifted Children Center in Bağcılar district of İstanbul in 2017-2018 academic year. The data collection tool is a semi-structured interview form. As a result of the study, all of the educators stated that they used the texts in education as effective, appropriate and correct.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜstün yeteneklilere yönelik geliştirilen karakter eğitimi programına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigaton of teachers views on character education program for gifted
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-27
dc.contributor.departmentÜstün Zekalıların Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCharacter education
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmGifted children
dc.identifier.yokid10235135
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543702
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess