Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Özgür Erkut
dc.contributor.authorOktay, Gökçe
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:45Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:45Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591721
dc.description.abstractÇevrimiçi eğitimde kaliteye odaklanan Araştırma Topluluğu Modeli (CoI) bu çalışmanın felsefi temelini oluşturmaktadır. Araştırma Topluluğu Modeli birbirine bağlı üç yapısal unsuru vurgulamaktadır: öğretimsel, bilişsel ve sosyal buradalık. Sosyal Buradalık, katılımcıların kişiliklerini araştırma topluluğuna yansıtma yeteneği olarak tanımlanmaktadır. Bilişsel buradalık, bir araştırma topluluğunun belirli yapılarına katılan öğrencilerin sürekli iletişim yoluyla bir anlam oluşturabilmeleridir. Öğrenme deneyiminin tasarlanması ve kolaylaştırılması ve buna dâhil olan doğrudan öğretim, öğretimsel buradalık olarak tanımlanır. Kavram ayrıca, bu üç buradalık biçiminin birlikte, kaliteli bir öğrenme deneyimi için gerekli olan anlamlı, işbirlikçi ve yapısalcı bir söylem oluşturduğunu varsayar.Bu çalışmanın temel amacı İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği çevrimiçi bir ortamda öğretimsel, sosyal ve bilişsel buradalığın başarıyı anlamlı bir biçimde öngörüp öngörmediğini araştırmaktır. Çalışma, Türkiye'deki bir vakıf üniversitenin hazırlık okulunda, 5'li Likert ölçeği kullanılarak 238 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada ağırlıklı olarak asıl analizler için nicel, betimsel amaçlar için de nitel veri kullanılmıştır. Çoklu regresyon analiz sonuçları öğretimsel, sosyal ve bilişsel buradalığın başarıyı yordamlanmasında istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığını ortaya koymuştur. Görüşme sonuçları, yapılan anket sonuçlarıyla paralel bulgular ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe Community of Inquiry (CoI) framework which spotlights quality in online education forms the philosophical basis of this study. The CoI framework underlines three interdependent structural elements: teaching, cognitive and social presence. Social Presence is defined as the ability to reflect the personalities of participants to the community of inquiry. Cognitive presence is the degree to which learners who participate in certain structures of a CoI can construct meaning through continuous communication. Design and facilitation of the learning experience, and direct instruction involved in it are defined as teaching presence. The framework also assumes that these three forms of presence together provide a meaningful, collaborative and constructive discourse that is necessary for a quality learning experience.The purpose of this study was to investigate the predictive relationship between teaching, social and cognitive presence, and learning achievement in an online EFL context. The study was conducted using a 5 point Likert scale with 238 students, at a prep school of a foundation university in Turkey. The study employed quantitative data for main analyses and qualitative data for descriptive purposes. The main multiple regression analysis results revealed that teaching, social and cognitive presences were statistically nonsignificant predictors of the EFL learning achievement. The interview results revealed parallel findings regarding the results of the survey.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe predictive relationship between teaching, social andcognitive presence and learning achievement in an online efl learning environment
dc.title.alternativeİngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği çevrimiçi bir ortamda öğretimsel, sosyal ve bilişsel buradalık ile başarı arasındaki yordama ilişkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-23
dc.contributor.departmentEğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmOnline learning
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmCognitive presence
dc.subject.ytmSocial presence
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmEducation technology
dc.identifier.yokid10236303
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542304
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineEğitim Teknolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess