The predictive relationship between teaching, social andcognitive presence and learning achievement in an online efl learning environment
dc.contributor.advisor | Şahin, Özgür Erkut | |
dc.contributor.author | Oktay, Gökçe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:45Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591721 | |
dc.description.abstract | Çevrimiçi eğitimde kaliteye odaklanan Araştırma Topluluğu Modeli (CoI) bu çalışmanın felsefi temelini oluşturmaktadır. Araştırma Topluluğu Modeli birbirine bağlı üç yapısal unsuru vurgulamaktadır: öğretimsel, bilişsel ve sosyal buradalık. Sosyal Buradalık, katılımcıların kişiliklerini araştırma topluluğuna yansıtma yeteneği olarak tanımlanmaktadır. Bilişsel buradalık, bir araştırma topluluğunun belirli yapılarına katılan öğrencilerin sürekli iletişim yoluyla bir anlam oluşturabilmeleridir. Öğrenme deneyiminin tasarlanması ve kolaylaştırılması ve buna dâhil olan doğrudan öğretim, öğretimsel buradalık olarak tanımlanır. Kavram ayrıca, bu üç buradalık biçiminin birlikte, kaliteli bir öğrenme deneyimi için gerekli olan anlamlı, işbirlikçi ve yapısalcı bir söylem oluşturduğunu varsayar.Bu çalışmanın temel amacı İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği çevrimiçi bir ortamda öğretimsel, sosyal ve bilişsel buradalığın başarıyı anlamlı bir biçimde öngörüp öngörmediğini araştırmaktır. Çalışma, Türkiye'deki bir vakıf üniversitenin hazırlık okulunda, 5'li Likert ölçeği kullanılarak 238 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada ağırlıklı olarak asıl analizler için nicel, betimsel amaçlar için de nitel veri kullanılmıştır. Çoklu regresyon analiz sonuçları öğretimsel, sosyal ve bilişsel buradalığın başarıyı yordamlanmasında istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığını ortaya koymuştur. Görüşme sonuçları, yapılan anket sonuçlarıyla paralel bulgular ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | The Community of Inquiry (CoI) framework which spotlights quality in online education forms the philosophical basis of this study. The CoI framework underlines three interdependent structural elements: teaching, cognitive and social presence. Social Presence is defined as the ability to reflect the personalities of participants to the community of inquiry. Cognitive presence is the degree to which learners who participate in certain structures of a CoI can construct meaning through continuous communication. Design and facilitation of the learning experience, and direct instruction involved in it are defined as teaching presence. The framework also assumes that these three forms of presence together provide a meaningful, collaborative and constructive discourse that is necessary for a quality learning experience.The purpose of this study was to investigate the predictive relationship between teaching, social and cognitive presence, and learning achievement in an online EFL context. The study was conducted using a 5 point Likert scale with 238 students, at a prep school of a foundation university in Turkey. The study employed quantitative data for main analyses and qualitative data for descriptive purposes. The main multiple regression analysis results revealed that teaching, social and cognitive presences were statistically nonsignificant predictors of the EFL learning achievement. The interview results revealed parallel findings regarding the results of the survey. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The predictive relationship between teaching, social andcognitive presence and learning achievement in an online efl learning environment | |
dc.title.alternative | İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği çevrimiçi bir ortamda öğretimsel, sosyal ve bilişsel buradalık ile başarı arasındaki yordama ilişkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-23 | |
dc.contributor.department | Eğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Online learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Achievement in learning | |
dc.subject.ytm | Cognitive presence | |
dc.subject.ytm | Social presence | |
dc.subject.ytm | Technology based instruction | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.identifier.yokid | 10236303 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 542304 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Teknolojisi Bilim Dalı |