Show simple item record

dc.contributor.advisorPolat, Mustafa
dc.contributor.authorTulay, Züleyha
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:44Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591716
dc.description.abstractTeknoloji tüm dünyada eğitimcilerin öğretme, öğrencilerin ise öğrenme biçimlerini değiştirmekte ve bu biçimleri sorgulamalarına neden olmaktadır. Bu değişimler içerik sunma açısından beraberinde büyük değişimler getirmektedir. Dijital yerlilerin mobil cihazlar, anında erişim, iş birliğine dayalı ve çevrimiçi öğrenme yönündeki tercihleri teknolojik gelişmelerin neredeyse her sınıfa nüfuz etmesine yol açmaktadır. Dijital teknolojilerin dinamik gücünden faydalanan bir öğretim yöntemi olan tersyüz öğrenme modeli de son yıllarda bir öğretim tasarımı olarak öne çıkmaktadır. Bu modelin dil öğretimindeki vaadi içeriği özgürleştirme ve öğrenmeyi sınıf sınırlarının dışına taşımaktır. Bu çalışmada, ters yüz öğrenme yaklaşımının benimsenmiş olduğu bir sınıftaki öğrencilerin görüşlerinin ve davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya, İstanbul, Türkiye'de bulunan bir vakıf üniversitesinin İngilizce hazırlık programında öğretimine devam eden yirmi altı öğrenci katılmıştır. Karma yöntemli bir araştırma tasarımı benimsenmiş ve veriler ters yüz öğrenme ölçeği, ders-öncesi ve ders-sonrası dijital okuryazarlık ölçeği, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğretmen günlüğü ile toplanmıştır. Sonuçlar tersyüz öğretim modelinin öğrenci bağlılığını ve etkileşimi öğrenme desteği sağlayan fırsatlar yoluyla geliştirmenin yanı sıra, dil alıştırmalarını içeren çevrimiçi içerik aracılığıyla öğrencilerin dilbilgisine katkı sağlamıştır. Çalışmada ayrıca bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarının anlamlı bir şekilde kullanılmasının öğrencilerin dijital okuryazarlık becerilerine önemli ölçüde katkı sağladığı da ortaya konmuştur. Bu araştırma tersyüz öğrenmenin ekran kaydetme araçlarıyla hazırlanan videolarla kendi kendine öğrenmenin etkisi ve anında geribildirim gibi konularda görüşler ortaya koymakta ve uygulayıcılar için bazı tavsiyelerde bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler: Tersyüz Öğrenme, Eğitim Teknolojisi, Öğrenci Görüşleri, İngilizce Öğretimi, Dijital Okuryazarlık
dc.description.abstractTechnology has been changing and challenging the ways educators teach and students learn languages all around the world. These shifts are driving massive changes in terms of content delivery. The preferences of digital natives with respect to mobile devices, instant access, collaborative and online learning have led to technological advancements that have infiltrated nearly every classroom. As a pedagogical approach harnessing the dynamic power of digital technologies, the flipped learning model has gained more prominence as an educational design in recent years. The broad promise of the model in language instruction is to liberate content and take learning beyond the confines of the classroom. The purpose of this study was to explore the perceptions of students towards flipped learning in an EFL setting. Twenty-six students participated in the study, which was conducted in an English preparatory program at a foundation university in Istanbul, Turkey. A mixed-method research design was employed, and data were collected via a flipped learning questionnaire, a pre-course & post-course digital literacy questionnaire, achievement tests, semi-structured interviews, and a teacher journal. The results indicate that flipped instruction enhanced learners' grammar through online content combined with language practice as well as encouraging engagement and interaction by providing scaffolded learning opportunities. It was also revealed that the purposeful implementation of tools of information and communication technologies (ICT) can considerably improve students' digital literacy skills. This study offers insight into the impact of the model on self-paced learning with screencasts as well as instant feedback and provides recommendations for practitioners. Keywords: Flipped Learning, Educational Technology, Student Perceptions, English Language Teaching, Digital Literacyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLet student learning drive the class: An investigation of the impact of flipped learning on EFL students` language skills, digital literacy and attitudes toward the learning environment
dc.title.alternativeÖğrenme merkezli sınıf: Ters yüz öğrenmenin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin dil becerileri ile dijital okuryazarlık üzerindeki etkilerinin ve öğrenme ortamına yönelik davranışlarının araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-07
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmDigital literacy
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLearning environment
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.identifier.yokid10283087
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560239
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess