Mindfulness temelli öfke yönetimi programının çocuklarda mindfulness ve öfke yönetimi becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Uzun, Raziye Bilge | |
dc.contributor.author | Yildizhan, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591714 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, mindfulness (bilinçli farkındalık) temelli öfke yönetimi programınınçocuklarda mindfulness ve öfke yönetimi becerileri üzerindeki etkisi incelenmiştir.Yaş aralığı 9 ile 10 arasında değişmekte olan katılımcıların, yaş ortalaması 10 (SD =.5)'dur. Araştırma, İstanbul Sancaktepe'de bulunan özel bir okulda uygun örneklemyoluyla belirlenen 21 deney (10 kız, 11 erkek) ve 21 kontrol grubu (9 kız, 12 erkek)olmak üzere toplam 42 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, kontrol gruplu öntest-son test modelinin kullanıldığı deneysel bir çalışmadır. Araştırmada veri toplamaaracı olarak BAU Çocuklar İçin Mindfulness Ölçeği ve Çok Boyutlu Okul ÖfkeEnvanteri kullanılmıştır. Deney grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen`Mindfulness Temelli Öfke Yönetimi Programı` 8 oturum olarak uygulanmıştır.Araştırmada nicel veriler elde edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının mindfulnessve öfke düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı belirlemek amacıyla, t-testikullanılmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgular, 8 haftalık mindfulnesstemelli öfke yönetimi eğitim programının çocuklarda öfke denetimi becerileriüzerine etkili olduğunu göstermiştir. Anahtar Sözcükler: Mindfulness temelli öfke yönetimi programı, mindfulness,öfke, öfke yönetimi becerileri | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to examine the effects of Mindfulness basedpsychoeducation program on mindfulness and anger management skills ofchildren. The average age of participants was 10 (SD = .5) and the age rangedbetween 9 and 10 years old. The sample of the study consisted of 42 students (21experimental (10 female, 11 male) ve 21 control group (9 female, 12 male) recruitedthrough matching sampling. The research is an experimental study using the pretest-post-test model with control group. In the structure of the study, BAUMindfulness Scale for Children and The Multidimensional School AngerInventory were used to assess the effectiveness of the Mindfulness Program.Mindfulness-based anger management program developed by researcher wasapplied to the experimental group for 8-weeks. Quantitative data were obtained inthe study. The comparison of pretest-posttest scores of experiment and controlgroups was made the t-test. Results revealed that the 8-week mindfulnesspsychoeducation program was a significant influence on the anger managementskills on children.Keywords: Mindfulness-based psycho-education program, mindfulness, anger,anger management skills | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Mindfulness temelli öfke yönetimi programının çocuklarda mindfulness ve öfke yönetimi becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of mindfulness based anger management program on mindfulness and anger management skills on children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-14 | |
dc.contributor.department | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mindfulness | |
dc.subject.ytm | Anger management therapy | |
dc.subject.ytm | Anger | |
dc.subject.ytm | Anger control | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Awareness | |
dc.identifier.yokid | 10233420 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 543277 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |