Show simple item record

dc.contributor.advisorTarhan Alkan, Betül
dc.contributor.authorEren, Eda Nur
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:43Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591713
dc.description.abstract21. yüzyılın beraberinde getirmiş olduğu küreselleşme ve bilişim teknolojilerinin hızla gelişmesiyle eğitim kurumları yeni yaşam alanları olarak görülmeye başlanmıştır. Eser'in (2014) de çalışmalarında yer verdiği üzere günümüzde küreselleşme eğitim alanında gelenekselci anlayışı yıkmış ve eğitim ve öğretim sisteminde tamamen yeni bir yaklaşım ihtiyacı doğurmuştur. Küreselleşmenin gerekliliği olan bu gelişim ancak ülkelerin eğitim sistemlerini güçlendirmesi ile mümkün olabilir. Öğrencilerin yükseköğretim kurumlarına hazırlanması ve 21. yüzyıl becerilerini kazanması; öğrenme ve yenilenme, bilgi ve teknoloji, yaşam ve meslek becerilerinin gelişimi büyük ölçüde öğretmenler tarafından sağlanmaktadır. Bu sebeple; değişime ve yeniliklere açık, kendini geliştiren ve mesleki açıdan yetkin öğretmenlere gereksinim duyulmaktadır.Fakat devlet okullarında ve özel okullarda öğretmenlerin çeşitli gerekçelerle yer değişikliğinde bulunmaları, zorunlu görevlendirmeler, kırsal alanlardan metropollere doğru gerçekleşen değişimlerle, eğitim kalitesinde olumlu ya da olumsuz farklılıklar oluşmaktadır.Bu araştırmada ortaöğretim kurumlarında eğitim almakta olan öğrencilerin, öğretmen değişimlerinden etkilenme durumları ve buna etki edebilecek olası faktörlerin saptanması amaçlanmıştır.Bu amaçla öğrencileri etkilenme seviyelerinde değişikliğe sebep olabilecek aşağıdaki çeşitli faktörler değerlendirilmiştir. Çalışma içerisine dahil edilen faktörler; cinsiyet, öğrencilerin eğitim gördükleri sınıf derecesi, ailelerinin ekonomik durumu, ebeveynlerinin eğitim seviyesi, başarıyı etkileyen unsurlara karşı tepkileri, ders başarısı öz değerlendirmeleri ve günlük ders çalışma yeterlilikleridir. Araştırma amacını değerlendirmeye yönelik uygun bir ölçek literatürde bulunamadığı için özel bir ölçek geliştirilmiş olup, istatistiksel olarak güvenilir ölçeğin elde edilmesinin ardından son ölçek üç farklı şehirde 3116 öğrenciye uygulanarak sonuçlar değerlendirilmiştir.Elde edilen sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesiyle değerlendirilen faktörler arasında okul hayatı konusunda ailenin gösterdiği ilgi seviyesinin öğrencilerin öğretmen değişikliğinden etkilenme düzeyi üzerinde etkisi istatistiksel olarak anlamlı çıkmıştır. Sonuç olarak okul hayatları ile ilgili ailelerinden daha fazla ilgi gören öğrencilerin öğretmen değişikliğinden daha fazla etkilendiği tespit edilmiştir. Yanı sıra öğrencilerin farklı okul başarısı öz değerlendirmesine sahip öğrencilerin öğretmen değişimlerinden farklı düzeylerde etkilendiği belirlenmiştir. Araştırılan diğer etkenler olan cinsiyet, öğrencilerin sınıfı, ailelerin eğitim düzeyleri, öğrencilerin eğitim görmekte olduğu okul türü, öğrencilerinin ailelerinin ekonomik durumları, ders çalışma yeterlilikleri, öğretmen değişim sıklığı ve öğrencilerin okul başarısını düşürecek durumlara farklı tepkiler vermeleri gibi faktörlerin öğrencilerin öğretmen değişiminden etkilenme seviyeleri üzerinde önemli farklılık yaratmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractToday students spend most of their days at school and they take their teachers as role models. However, there are positive or negative differences in the quality of education in public schools and private schools due to the displacement of the teachers for various reasons; such as obligatory assignments, circulation from rural areas to metropolises. In this study, the factors which affect the level of influence of students from the circulation of teachers have been evaluated. Since a suitable scale for evaluating the purpose of the study could not be found in the literature, a special scale was developed and after obtaining a statistically reliable scale, the last survey has been applied to 3116 students in three different cities and the results have been evaluated.After the evaluation of the data, it has been observed that the students, who get more attention from their family about their life at school, are getting more affected by the circulation of the teachers. Additionally, it is determined that the successful students are more affected by the circulation of the teachers than the unsuccessful students. Moreover, the effect of other factors such as the gender of students, class of students, type of the school that students are visiting, economic status of their families and the frequency of the circulation of the teacher has no direct effect on the level of influence on students caused by the circulation of teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında öğretmen değişimine öğrencilerin verdiği tepkilerin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the reaction of students on teachers' rotation in secondary education institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-29
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFormal education
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher dispersal
dc.subject.ytmTask switching
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.identifier.yokid10229408
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542411
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess