Öğretmenlerin eğitimde sanal gerçeklik uygulamalarının kullanımına ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Samur, Yavuz | |
dc.contributor.author | Kaya, Fulya Birsu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591712 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, öğretmenlerin eğitimde sanal gerçeklik uygulamalarının kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada açıklayıcı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, nicel boyutta 2018-2019 Akademik Yılı Güz Dönemi'nde Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nde yüksek lisans veya doktora öğrencisi olan 234 öğretmen, nitel boyutta ise nicel araştırmaya katılan 15 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutu için tarama modeli, nitel boyutu için ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan `Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Kullanımı Anketi` ile görüşme formu kullanılmıştır. Anketten elde edilen verilerin analizinde SPSS programı kullanılarak frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler için ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bulgulara göre öğretmenlerin eğitimde sanal gerçeklik uygulamalarının kullanımı konusunda olumlu görüş bildirdikleri; motivasyon, öğrenme ve beceri geliştirmeye katkı sağladığını düşündükleri, derslerinde sanal gerçeklik uygulamalarını kullanmaya ve bu konuda eğitim almaya istekli oldukları, bu uygulamaların en çok Fen Bilimleri alanında kullanılabileceği görüşünde oldukları ve derslerinin dikkat çekme ve içeriği sunma aşamasında kullanmayı tercih edecekleri tespit edilmiştir. Katılımcılara göre yaparak yaşayarak öğrenmeye imkan tanıması, kalıcı öğrenme sağlaması, bilgiyi gerçek hayata transfer etmeyi kolaylaştırması ve verdiği gerçeklik hissi sanal gerçeklik uygulamalarının güçlü yönleri arasında görülürken; yüksek maliyet ile okullardaki alt yapının yetersiz olması zayıf yönleri olarak gösterilmektedir. | |
dc.description.abstract | This study aims to reveal teachers' views on the use of virtual reality applications in education. An explanatory mixed method approach was adopted in this study. The participants of the study are 234 Master's and Doctoral students -in quantitative dimensions- studying at Bahçeşehir University, Graduate School of Educational Sciences in 2018-2019 Academic Year Fall Semester, and 15 students -in qualitative dimensions- who have participated in quantitative research. Survey model was used for the quantitative dimension of the study while content analysis method was used for the qualitative dimension. As a data collection tool, interview form was used together with `The Survey on the Use of Virtual Reality Applications in Education`, drawn up by the researcher. In the analysis of the data obtained from the survey, frequency and percentage calculations were included, using the SPSS program. On the other hand, content analysis method was used for the data obtained from interviews. According to the findings, it has been concluded that teachers reported positive views on the use of virtual reality applications in education, they believe that it stimulates motivation, learning and skill development, they are eager to use the applications of virtual reality in their classes and enthusiastic to have training on this issue, they are of the opinion that these applications can be mostly used in Sciences, and they would prefer to use them to draw attention and while presenting the content. According to the participants, the fact that it enables to learn by doing and living, provides a permanent learning, facilitates information transfer to real life, ensures the feeling of reality is considered as the strong aspects of the virtual reality applications, whereas the lack of infrastructure in schools and high cost are considered as weak aspects. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin eğitimde sanal gerçeklik uygulamalarının kullanımına ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers' views on the use of virtual reality applications in education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-14 | |
dc.contributor.department | Eğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Virtual education | |
dc.subject.ytm | Virtual reality | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.identifier.yokid | 10233390 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 543276 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Teknolojisi Bilim Dalı |