Show simple item record

dc.contributor.advisorSamur, Yavuz
dc.contributor.authorEdip, Sultan
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:43Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591711
dc.description.abstractÇocuk gelişiminde oyunun önemi tartışılmaz bir gerçektir. Çocukları bir toplumun yapı taşları olarak düşündüğümüzde onların sosyal becerilerinin de bilgi birikimleri kadar önemli olduğu ön plana çıkmaktadır. Günümüz teknolojisi ve değişen sosyal yapıların yanı sıra çocukların iletişim becerilerini güçlendirerek onlara karşı tehdit oluşturan ya da onları herhangi bir şekilde dahil olabilecekleri şiddet türleri konusunda bilinçlendirmek ve haklarını öğrenmelerini sağlamak toplumun geleceğini düşünen her bireyin sorumluluğudur. Bu anlamda çocuklarla en etkili iletişimi kurarak bu konularda onları bilinçlendirmek ve bilgilendirmek üzere çocukların en iyi anladığı dilden, oyunlardan faydalanmak etkili bir yol olur. Bu amaç ve yöntem doğrultusunda bir tasarım, geliştirme ve değerlendirme araştırması olan bu çalışmada çocukların iletişim ya da bilgi eksikliğinden kaynaklanan fiziksel ya da sözlü şiddet uygulamaları ya da şiddete maruz kalmaları gibi durumların azalması ve çocukları şiddetsiz iletişime yönlendirmek amacı ile bir kutu oyunu tasarlanmış, geliştirilmiş ve değerlendirilmiştir. Bu oyunun erişilebilir, okullarda ya da evlerde oynanabilir, çocuk hak ve özgürlükleri konularında bilinçlendirici ve empati becerilerini geliştirici özellikler taşıması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında katılımcılar ile dört ayrı uygulama gerçekleştirilmiştir. Bu uygulamalarda çocukların tepkileri incelenmiş, gözlemcilerin görüşleri alınmış ve konu alan uzmanları olan PDR uzmanları ve oyun tasarım uzmanları ile grafik tasarım uzmanı ve konu dahilinde çalışmalar yürüten bir vakıf yöneticisinin görüşleri alınmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak kategori ve tamalar halinde bulgularda sunulmuştur. Tasarlanan oyun takip edilen model gereğince elde edilen veriler doğrultusunda çalışma süresince sürekli olarak revize edilerek geliştirilmiştir. Bu sürecin ardından son halini alan oyunun değerlendirilmesi için altı oyun tasarımı uzmanı ve iki PDR uzmanı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak tasarlanan kutu oyununa yönelik görüşleri ve değerlendirmeleri alınmıştır.
dc.description.abstractThe importance of play in child development is an indisputable fact. When we think of children as building blocks of a society, it is important that their social skills are as important as their knowledge. It is the responsibility of every individual who considers the future of society to raise their awareness of the types of violence that they create in order to strengthen the communication skills of children as well as to increase their awareness of the types of violence they may be involved in, or to learn about their rights. Because of that, it is an effective way to use games as the most effective communication tool with children and make them aware of their rights. In this study, which is a design, development and evaluation study in line with this purpose and method, a box game was designed, developed and evaluated in order to reduce the situations such as children's physical or verbal violence or violence due to lack of communication or knowledge and to direct children to nonviolent communication. This game is accessible, playable in schools or at home, children's rights and freedoms in the areas of awareness-raising and empathy skills are intended to develop skills. Within the scope of the study, four different applications were realized with the participants. In these applications, the reactions of the children were examined, the opinions of the observers were taken and the experts of the game and the experts of the game design experts were consulted with the graphic design expert and the opinions of a foundation manager who carried out the studies on the subject. The data obtained are presented in descriptive analysis and content analysis. The designed game has been continuously revised and developed during the study period according to the data obtained in accordance with the model followed. After this process, the game was finalized and six game design experts and two PDR experts were interviewed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOyun tasarımı anahtarı modeline göre bir kutu oyunu tasarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDesign, develop and evaluate a board game according to game design key model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-08
dc.contributor.departmentEğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation plays
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmSocial skills training
dc.subject.ytmDesign
dc.identifier.yokid10231862
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542977
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess