Show simple item record

dc.contributor.advisorDulay, Sabiha
dc.contributor.authorAkdoğan, Mümin Erdem
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:42Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591707
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, Köy Enstitüleri'nden mezun olan öğretmenlerin Köy Enstitüsü öğretmen yetiştirme sistemine ilişkin görüşleri bağlamında Köy Enstitüsü öğretmen yetiştirme programının incelenmesi ve günümüz öğretmen yetiştirme sistemine yönelik çıkarımlarda bulunulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda köy enstitüsünden mezun olan kişilerin öğretmen yetiştirme sistemine ilişkin görüşlerini ve deneyimlerini ortaya çıkarmak için fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Amaçlı ve kartopu örnekleme kullanılarak ulaşılan altı kişiyle bireysel ve odak grup görüşmesi yapılmıştır. Elde edilen bulgular içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, Köy Enstitüsü'nü tercih sebebi, Köy Enstitüsü'nde sıradan bir gün, öğretim programı, öğretmen-öğrenci ilişkisi, mesleki yaşam, Köy Enstitüsü'nün öğretmenlere katkıları ve günümüz eğitim sistemiyle karşılaştırılması şeklinde yedi tema tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this thesis study, it was aimed to deduce in terms of investigating Village Institute teacher training program and today's teacher training system in accordance with gathering opinions of teachers graduated from Village Institutes about Village Institute teacher training system and today's teacher training system. In this regard, phenomenology design was used in order to discover the opinions and experiences of teachers graduated from Village Institute on teacher training system. Individual and focus group interviews with six individuals were made via using purposive and snowball sampling techniques. According to the findings of the research, there were seven themes determined as reason for preference of Village Institute, an ordinary day in Village Institute, curriculum, teacher-student relation, professional life, contributions of Village Institute to the teachers, and comparison with today's education system.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen yetiştirme sistemi bağlamında Köy Enstitüsü mezunlarının görüşleri
dc.title.alternativeOpinions of Village Institute graduates in scope of teacher training system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-03
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmTeacher Training Programs
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmVillage institutions
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmVocational education
dc.identifier.yokid10258735
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569079
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess