Show simple item record

dc.contributor.advisorTarhan Alkan, Betül
dc.contributor.authorDemirkol, Esra
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:41Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591704
dc.description.abstractEğitimin, ülkenin geleceği ve toplumun başarısı adına ayrı bir öneme sahip olduğu bilinmektedir. Bundan dolayı son dönemlerde sayısı hızla artan özel sektörde eğitime hizmet eden kurumların denetim sistemleri de önem kazanmaktadır. Devlete bağlı kurumlarda Milli Eğitim Bakanlığı'nın belirlediği her tür ve kademeye aynı denetim sistemi uygulanırken, özel okullarda denetimin belirli bir kısmı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gerçekleştirilse de, iç denetimleri kurumdan kuruma değişim göstermektedir.Özel okulların denetim sistemi ile ilgili kurumlarında uygulanan performans değerlendirme sistemini deneyimleyen yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin alınarak denetim sisteminin uygulanması yönünde yeni açılacak özel okullara ve denetim sistemini revize etmek isteyen kurumlara fikir sahibi olmayı amaçlayan bu çalışmada; nitel araştırma yöntemlerinden fenomonoloji kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda uygulanan performans değerlendirme sisteminin uygulanma yöntemi, denetmenin tutumu ve dönütün yöntemi ile ilgili görüşler ve öneriler ortaya konulmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Özel Okul, Performans, Denetim, Denetmen, Denetmenin Rolü
dc.description.abstractIt is widely known that education has an importance on the success of the society and wellbeing of the state. That's why the supervision system of the educational institutions which serve in the private sector has gained significance lately. While the same supervision system, which national education ministry runs, are applied for all of the public educational institutions, there are some differences in internal supervision procedure depending on the institution's own policy for educational institutions which serve in private sector, some part of this supervision is ran by national education ministry though. Phenomenology is used as a qualitative method in this study which aims to give some ideas for new schools starting and the ones requesting a revision on their supervision system about supervision system of private educational institutions by getting opinions of their executive and teacher staff who have experienced this system before. At the end of the study, some ideas and pieces of advice are tried to suggest for the method of the performance assessment system, supervisors attitude and the method of feedback.Keywords: private school, supervision, supervisor, the role of supervisoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel okullarda uygulanan performans değerlendirme ile ilgili yönetici ve öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of managers and teachers on performance evaluation in private schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-03
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.identifier.yokid10258413
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569074
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess