Show simple item record

dc.contributor.advisorÇevikbaş, Gülsüm
dc.contributor.authorÇevikbaş, Gülsüm
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:41Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591703
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı mobil uygulama olan Quizizz'in bir vakıf üniversitesinin hazırlık okulunda okuyan, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin kelime öğrenimi ve motivasyonuna etkisini araştırmaktır. Bu araştırmanın diğer bir amacı, öğrencilerin ve öğretmenin kelime öğrenme ve geliştirmek için derste kullanılan bu mobil uygulama hakkındaki algılarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, yarı-deneysel olan bu araştırma için 37 öğrenciden (başlangıç seviye), deney öncesi ve sonrası test, motivasyonu ölçen öncesi ve sonrası anket ve yansıtıcı günlüklerden oluşan veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda, mobil uygulama, Quizizz'in öğrencilerin kelime gelişimi ve motivasyonu üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca, yansıtıcı günlüklerden toplanılan veriler, öğrencilerin ve öğretmenin derste kullanılan bu mobil uygulama hakkında olumlu görüşler bildirdiği sonucunu ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe major purpose of this study is to investigate the impact of mobile application tool, Quizizz on the vocabulary development and motivation on Turkish EFL students studying at a preparatory program at a foundation (nonprofit-private) university in İstanbul, Turkey. The study also aimed at finding out the perceptions of the students and their instructor about incorporating this mobile tool to learn and practice target vocabulary in the classroom. To achieve the purpose of this quasi-experimental study, data was gathered through pre- and post-vocabulary test, MALL motivation pre- and post-questionnaire and reflective journals from 37 Turkish learners of English (elementary level). The findings revealed that the implementation of Quizizz had an overall positive effect on the vocabulary development as well as on the motivation of the participating students. The gathered findings also revealed positive perceptions of students and their instructor about the integration of Quizizz as a mobile tool to learn and practice vocabulary in English classrooms.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe impact of quizizz on the vocabulary development and motivation of Turkish EFL learners
dc.title.alternativeQuizizz'in İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin kelime gelişimi ve motivasyonu üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-07
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmMobile assisted language learning
dc.subject.ytmMobile based education
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmQuizizz
dc.identifier.yokid10237051
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538742
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess