The impact of quizizz on the vocabulary development and motivation of Turkish EFL learners
dc.contributor.advisor | Çevikbaş, Gülsüm | |
dc.contributor.author | Çevikbaş, Gülsüm | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591703 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı mobil uygulama olan Quizizz'in bir vakıf üniversitesinin hazırlık okulunda okuyan, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin kelime öğrenimi ve motivasyonuna etkisini araştırmaktır. Bu araştırmanın diğer bir amacı, öğrencilerin ve öğretmenin kelime öğrenme ve geliştirmek için derste kullanılan bu mobil uygulama hakkındaki algılarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, yarı-deneysel olan bu araştırma için 37 öğrenciden (başlangıç seviye), deney öncesi ve sonrası test, motivasyonu ölçen öncesi ve sonrası anket ve yansıtıcı günlüklerden oluşan veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda, mobil uygulama, Quizizz'in öğrencilerin kelime gelişimi ve motivasyonu üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca, yansıtıcı günlüklerden toplanılan veriler, öğrencilerin ve öğretmenin derste kullanılan bu mobil uygulama hakkında olumlu görüşler bildirdiği sonucunu ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | The major purpose of this study is to investigate the impact of mobile application tool, Quizizz on the vocabulary development and motivation on Turkish EFL students studying at a preparatory program at a foundation (nonprofit-private) university in İstanbul, Turkey. The study also aimed at finding out the perceptions of the students and their instructor about incorporating this mobile tool to learn and practice target vocabulary in the classroom. To achieve the purpose of this quasi-experimental study, data was gathered through pre- and post-vocabulary test, MALL motivation pre- and post-questionnaire and reflective journals from 37 Turkish learners of English (elementary level). The findings revealed that the implementation of Quizizz had an overall positive effect on the vocabulary development as well as on the motivation of the participating students. The gathered findings also revealed positive perceptions of students and their instructor about the integration of Quizizz as a mobile tool to learn and practice vocabulary in English classrooms. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The impact of quizizz on the vocabulary development and motivation of Turkish EFL learners | |
dc.title.alternative | Quizizz'in İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin kelime gelişimi ve motivasyonu üzerindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-07 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Mobile assisted language learning | |
dc.subject.ytm | Mobile based education | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Quizizz | |
dc.identifier.yokid | 10237051 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 538742 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |