Okul yöneticilerinin liderlik ve girişimcilik özelliklerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tarhan Alkan, Betül | |
dc.contributor.author | Artik, Leyla | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:40Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591700 | |
dc.description.abstract | Okullarda eğitim kalitesinin artırılması, örgütsel gelişme, değişim ve yenilenmenin sağlanması açısından okul yöneticilerinin liderlik stilleri ve girişimcilikleri önem arz etmektedir.. Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin liderlik stillerinin ve girişimciliklerinin düzeyinin belirlemektir. Bu kapsamda nedensel karşılaştırma deseni yardımı ile bu araştırmada; özel ve devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin yönetici sitilleri ve girişimcilikleri cinsiyet, mesleki kıdem, yaş, okul türü, okul niteliği ve branş değişkenleri göre karşılaştırılarak incelenmiştir. Korelasyonel araştırma deseni yardımı ile bu araştırmada; özel ve devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin yönetici sitilleri ve girişimcilikleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Ayrıca, öğretmen görüşlerine göre yönetici stillerinin yöneticilerin girişimcilikleri üzerindeki etkisi de araştırılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini Konya ve Ankara'da özel ve devlet okullarında görev yapan 314 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, girişimcilik ölçeği ve liderlik stilleri envanteri kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucu öğretmen görüşlerine göre yöneticilerin cinsiyet, branş, yaş, mesleki kıdem değişkenlerine göre liderlik stilleri ve girişimcilik düzeylerinde anlamlı farklıklar bulunmuştur. Bununla birlikte ilkokul, ortaokul ve lise yöneticilerinin liderlik stillerinde ve girişimcilik düzeylerinde anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmen görüşlerine göre özel okullarda görev yapan yöneticilerin girişimcilikleri devlet okullarındaki yöneticilere kıyasla anlamlı düzeyde yüksektir. Son olarak okul yöneticilerinin liderlik stilleri ve girişimcilik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğretmen görüşlerine göre, okul yöneticilerinin dönüşümcü ve etkileşimci liderlik becerileri arttıkça girişimcilik becerileri de artış göstermektedir | |
dc.description.abstract | Leadership styles and entrepreneurship of school administrators are important in terms of increasing the quality of education in schools, organizational development, change and provision of renewal. The aim of this research is to determine the level of leadership styles and entrepreneurship of school managers according to the views of the teachers. In this context, with the help of causal comparison design, in this research; the executive positions and entrepreneurship of the school administrators according to the opinions of the teachers working in private and public schools were examined by comparing the variables according to gender, occupational seniority, age, school type, school quality and branch variables. Moreover, according to the views of the teachers, the influence of the managerial styles on the entrepreneurship of the managers was also investigated. The sample of this research consisted of 314 teachers working in private and public schools in Konya and Ankara. Personal Information Form, Entrepreneurship Scale and Leadership Style Inventory were used as data collection tool in the research. Analysis of research data showed that there were significant differences in leadership styles and entrepreneurship levels according to gender, branch, age, occupational seniority variables. However, there was no significant difference in leadership styles and entrepreneurial levels of elementary, junior high and high school administrators. According to teachers' views, the entrepreneurship of managers in private schools is significantly higher than in state schools. Finally, there was a significant relationship between the leadership style and entrepreneurship characteristics of school administrators. According to the views of the teachers suggests that entrepreneurial skills are also increasing as school administrators increase their ability to transform and interact. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin liderlik ve girişimcilik özelliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Nvestigation of leadership and entrepreneurshipcharacteristics of school administrators | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-21 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Entrepreneurship | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Transactional leadership | |
dc.identifier.yokid | 10235263 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 543734 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |