Show simple item record

dc.contributor.advisorPolat, Mustafa
dc.contributor.authorAcar, Ülgen
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:39Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591693
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, üç farklı sunu modu olan yalnızca ses modu (A), video-ses modu (AV) ve hedef dilde altyazılı video-ses modunun (AVC) öğrencilerin dinlediğini anlama becerisi üzerindeki etkisini ve katılımcıların bu üç sunu moduna olan yaklaşımlarını araştırmak amaçlanmıştır. Katılımcılar, İstanbul'da bir vakıf üniversitesinde İngilizce hazırlık eğitimi almakta olan B2 seviyesindeki 51 öğrencidir. Katılımcılardan hem nicel hem de nitel veri toplanmıştır. Nicel verinin toplanması, öğrencilerin her bir sunu moduna tabii tutulduktan sonra, kendilerine çoktan seçmeli, dinlediğini anlama testi verilmesi ve öğrencilerin bu soruları cevaplamasıyla elde edilmiştir. Nitel veri ise 9 katılımcıyla yapılan görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, AV modundaki test sonuçlarının, A ve AVC modundaki test sonuçlarına göre istatistiksel olarak anlamlı derecede daha yüksek olduğunu göstermiştir. Nitel veri analizi sonuçları da katılımcıların A moduna, nispeten daha zor buldukları için, olumsuz tutumlarının olduğunu göstermiştir. Ayrıca, katılımcıların AV ve AVC moduna olumlu tutumlarının olduğu görülmekle birlikte AVC modu ile ilgili yapılan olumlu yorum sayısı daha fazladır. Çalışmanın bulguları, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrenciler, öğretmenler, dil öğretim materyalleri geliştirenler ve bu alanda çalışan sınav birimleri için önemli pedagojik sonuçlar sağlamaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the impact of three different media delivery modes, which are audio-only (A), audio-video (AV) and audio video with captions (AVC), on the listening comprehension of students, and to gain an insight into the perceptions of them about these media delivery modes. The participants were B2 level students studying at preparatory school at a foundation university in Istanbul. Both quantitative and qualitative data were collected from the participants. Quantitative data were collected from 51 students by means of multiple-choice listening comprehension questions they answered after being exposed to each lecture in a particular delivery mode. Qualitative data, on the other hand, were collected from 9 students through semi-structured interviews. The findings of the study revealed that the scores obtained in AV mode were significantly higher than that of A and AVC mode, and the lowest scores belonged to A mode. The analysis of the qualitative data also revealed that students had a negative attitude towards audio-only mode finding it relatively more challenging, and they had a positive attitude towards AV and AVC mode, with more students stating their positive opinions on the latter. The findings of the study provide significant pedagogical implications for EFL students, instructors, curriculum developers and test writers.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe impact of different media delivery modes on EFL learners` listening comprehension
dc.title.alternativeFarklı sunu modlarının öğrencilerin dinlediğini anlama becerisi üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-27
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPresentation techniques
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmUnderstanding
dc.subject.ytmListening-understanding
dc.subject.ytmVideo
dc.subject.ytmVideo supported teaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPresentation
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid10258037
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555077
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess