Show simple item record

dc.contributor.advisorSamur, Yavuz
dc.contributor.authorŞolt Bakici, Emre
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:37Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591685
dc.description.abstractBu eylem araştırmasının amacı Türkçe dersinde öğrencilerin yazma becerileri ile dönüt arasındaki ilişkiyi anlamak ve öğrencilerden alınan dönüt ile de gelecekteki yazma çalışmalarına yönelik bir plan oluşturmaktır. Bu amaç doğrultusunda yedi hafta süresince 6. sınıf öğrencilerinin yazma çalışmalarına verilen dönütlerin öğrencinin yazma becerisindeki başarısını arttırıp arttırmadığı ve verilen dönütler hakkında öğrenci görüşleri toplanarak bulgulanmaya çalışılmıştır. Bu eylem araştırmasında öğrencilerin yazma ödevleri, öğrenci anketi, izleme ve erişi testi puanları, araştırmacı gözlem notlarından toplanan verilerle çalışılmıştır. Öğrenci yazma ödevlerinden ve anketinden gelen bulgular arasındaki örüntüler, bağlantılar, tekrar eden hatalar kodlanıp kategorize edilerek, izleme ve erişi testleri puanları ise ortalamaları alınarak analiz edilmiştir. Araştırmacının gözlem notları ise tümevarım analizde elde edilen bulguları desteklemek ve özel durumları aktarmak için kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin dönüt aldıklarında başarılarının arttığı ve öğrencilerin sözlü, bireysel, açık bir dille dönüt almayı tercih ettikleri bulgulanmıştır. Anahtar Kelimeler: Türkçe, Yazma, Paragraf, Dönüt.
dc.description.abstractThe aim of this action research is to understand the relationship between writing and feedback aimed at improving students writing skills in Turkish lessons and to create a plan for future writing studies with feedback from students. For this purpose, seven weeks long writing work were made with 6th grade students and each student has received feedback on every writing experience. It has been tried to find out whether the given feedback has increased the success of the students writing skills and collected student opinions about the given feedbacks.The research is supported with written homeworks of students, student survey, monitoring-access tests and researcher observation notes. With finding of patterns, links and recurring errors from the student writing homeworks and surveys, and the scores of the access tests were analyzed based on the averages. The observation notes of the researcher were used to support the findings obtained in the analysisand to convey specific conditions. When they received feedback, the achievement of students were seen to increase.Keywords: Turkish, Writing, Paragraph, Feedback.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. sınıf öğrencilerinin paragraf yazma becerilerine yönelik etkili dönüt verebilme: Bir eylem araştırması
dc.title.alternativeEffective feedback on paragraph writing skills of 6th grade students: An research of action
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentEğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10259338
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569090
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess