6. sınıf öğrencilerinin paragraf yazma becerilerine yönelik etkili dönüt verebilme: Bir eylem araştırması
dc.contributor.advisor | Samur, Yavuz | |
dc.contributor.author | Şolt Bakici, Emre | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:37Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591685 | |
dc.description.abstract | Bu eylem araştırmasının amacı Türkçe dersinde öğrencilerin yazma becerileri ile dönüt arasındaki ilişkiyi anlamak ve öğrencilerden alınan dönüt ile de gelecekteki yazma çalışmalarına yönelik bir plan oluşturmaktır. Bu amaç doğrultusunda yedi hafta süresince 6. sınıf öğrencilerinin yazma çalışmalarına verilen dönütlerin öğrencinin yazma becerisindeki başarısını arttırıp arttırmadığı ve verilen dönütler hakkında öğrenci görüşleri toplanarak bulgulanmaya çalışılmıştır. Bu eylem araştırmasında öğrencilerin yazma ödevleri, öğrenci anketi, izleme ve erişi testi puanları, araştırmacı gözlem notlarından toplanan verilerle çalışılmıştır. Öğrenci yazma ödevlerinden ve anketinden gelen bulgular arasındaki örüntüler, bağlantılar, tekrar eden hatalar kodlanıp kategorize edilerek, izleme ve erişi testleri puanları ise ortalamaları alınarak analiz edilmiştir. Araştırmacının gözlem notları ise tümevarım analizde elde edilen bulguları desteklemek ve özel durumları aktarmak için kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin dönüt aldıklarında başarılarının arttığı ve öğrencilerin sözlü, bireysel, açık bir dille dönüt almayı tercih ettikleri bulgulanmıştır. Anahtar Kelimeler: Türkçe, Yazma, Paragraf, Dönüt. | |
dc.description.abstract | The aim of this action research is to understand the relationship between writing and feedback aimed at improving students writing skills in Turkish lessons and to create a plan for future writing studies with feedback from students. For this purpose, seven weeks long writing work were made with 6th grade students and each student has received feedback on every writing experience. It has been tried to find out whether the given feedback has increased the success of the students writing skills and collected student opinions about the given feedbacks.The research is supported with written homeworks of students, student survey, monitoring-access tests and researcher observation notes. With finding of patterns, links and recurring errors from the student writing homeworks and surveys, and the scores of the access tests were analyzed based on the averages. The observation notes of the researcher were used to support the findings obtained in the analysisand to convey specific conditions. When they received feedback, the achievement of students were seen to increase.Keywords: Turkish, Writing, Paragraph, Feedback. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6. sınıf öğrencilerinin paragraf yazma becerilerine yönelik etkili dönüt verebilme: Bir eylem araştırması | |
dc.title.alternative | Effective feedback on paragraph writing skills of 6th grade students: An research of action | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-16 | |
dc.contributor.department | Eğitim Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10259338 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 569090 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |