Show simple item record

dc.contributor.advisorSamur, Yavuz
dc.contributor.authorParlak, Başak
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:32Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591664
dc.description.abstractBu çalışmada, müzikli oyun ve programlanabilir robot ile gerçekleştirilen etkinliklerin, 4-5 yaş grubu okul öncesi öğrencilerinin yön kavramlarına (ileri, geri, sağ, sol) ilişkin kazanımlarına olan etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, İstanbul'da özel bir okulda beş okul öncesi sınıfındaki toplam 76 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ön test-son test iki deney gruplu kontrol grubu olmayan nitelle desteklenmiş zayıf deneysel desen kullanılmıştır.Çalışma kapsamında müzikli oyun oynanan birinci deney grubuyla ve programlanabilir robot kullanılan ikinci deney grubu ile yönleri öğretmek için beş uygulama gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında öğrencilere sağ-sol kazanım testi yapılmıştır. Buna ek olarak uygulama sonunda 43 öğrenciyle ve etkinliklere gözlemci olarak katılan beş öğretmen de yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Her iki gruptaki öğrencilerin yön kavramına ilişkin öğrenmeleri çalışma sonunda artmıştır. Ancak öğrenmedeki artışın deney grupları arasında farklı olup olmadığına ilişkin gerçekleştirilen analiz sonucunda ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık çıkmamıştır. Öğrenciler ve öğretmenler ile yapılan görüşmelerde ise programlanabilir robot ile yapılan etkinliklerde öğrenciler eğlenirken öğrendiklerini, öğretmenler ise öğrencilerin yön kavramlarını öğrenirken daha odaklı ve motive olduklarını ifade etmişlerdir.Sonuç olarak, çalışma kapsamında elde edilen sonuçlar programlanabilir robot kullanımının ve müzikli oyun uygulamasının okul öncesi eğitimde yön kavramı kazanımına olumlu yönde etkilerinin olduğunu desteklemektedir. Araştırmanın programlanabilir robot kullanımını eğitim uygulamalarına entegre etmek isteyen eğitimcilere ışık tutacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe objective of this study is to examine the effects of activities conducted with musical games and programmable robots on the achievements of 4-5 age group preschool students related to direction concepts (forward, backwards, left, right). This study was conducted with 76 students from five preschool classes in a private school in İstanbul. In this study, weak experimental design was used with two experimental groups without control group.Five implementations were conducted with the experimental groups, in the first experimental group students played musical games, in the second experimental group programmable robots were used to teach directions. Before and after the treatment direction achievement test was conducted. Additionally semi-structured interviews were conducted with 43 students and five teachers who participated all of the activities as observers during the implementation period.Students in both groups learnt direction concepts at the end of the study. However there were no significant difference between treatment groups as a result of the analysis. In the interviews made with the teachers and students, students stated that they learnt by having fun and teachers stated that students were more focused and motivated during learning process of directions with programmable robot activities. As a result, the results obtained within the scope of the study supports that using programmable robots and musical games have positive impact on the learning the direction concepts in preschool. It is hoped that the research will lead the way for educators who wish to integrate programmable robot into education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimde yön kavramlarının öğretiminde müzikli oyun ve programlanabilir robot kullanımının etkisi
dc.title.alternativeThe effect of musical games and programmable robot use on concepts about directions in pre school education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmRobots
dc.subject.ytmDirection finding
dc.identifier.yokid10257674
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569016
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess