Bilim ve sanat merkezlerine devam eden ilkokul öğrencilerinin yetenek ve empati ölçümleri arasında ilişkisel ve karşılaştırmalı bir inceleme
dc.contributor.advisor | Baykal, Ali | |
dc.contributor.author | Demirok, Ümmühan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591651 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada BİLSEM'e devam eden ilkokul öğrencilerinin yetenek ve empati ölçümleri arasında ilişkisel ve karşılaştırmalı bir inceleme yapmak amaçlanmıştır. Araştırmaya İstanbul ili, Kartal ilçesindeki BİLSEM'e devam eden ilkokul seviyesindeki öğrenciler katılmıştır. Bu katılan 277 öğrencinin 158'i kız ve 119'u erkektir. Araştırmada, Çocuklar İçin Empati Ölçeği, Yakınsak Bilişsel Yetenek Testi ve Kişisel Bilgi Formu veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Burada öğrencilerin yetenek ve empati ölçüm sonuçlarının ilişkilendirilmesi ve karşılaştırılmasına yönelik elde edilen analiz bulguları yer almaktadır. Araştırmada kullanılan Bağımsız Örneklem t Testi öğrencilerin empati ölçeği ve yetenek testi puanları ortalamalarının cinsiyete göre karşılaştırılması için kullanılmıştır. Buna göre, kız öğrencilerin empati ortalamaları anlamlı olarak erkek öğrencilerden daha yüksektir. Yetenek testi ortalamaları açısından ise cinsiyetler arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Tek Yönlü Varyans Analiz öğrencilerin empati ölçeği ve yetenek testi puanları ortalamalarının; sınıf, anne-baba eğitimi, ekonomik düzeyi karşılaştırmak amacıyla kullanılmıştır. Yine öğrencilerin empati ölçeği ile yetenek testi ortalamalarının anne-baba eğitimi, ekonomik düzey arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Sınıf düzeyi ile empati ortalamaları arasında anlamlı bir fark yok iken, yetenek testi ortalamalarıyla arasında anlamlı bir fark görülmüştür. Ölçeklerin ilişki analizinde Pearson Korelasyon Analizi uygulanmıştır. Bunun sonucunda; empati ile yetenek arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Anahtar Sözcükler: Empati, Üstün Zekâ, Yetenek, BİLSEM | |
dc.description.abstract | This study was aimed at making a relational and comparative analysis of talent and empathy measurements of primary school students attending BİLSEM. The research involved primary school students attending BİLSEM, which is in the Kartal district of İstanbul province. Of the 277 students, 158 are girls, and 119 are boys. In the research, the Empathy Scale for Children, Convergent Cognitive Ability Test, and Personal Data Sheet have been used as data collection instruments. This paper includes the analysis findings obtained as a result of the relational and comparative study of talent and empathy measurements of students. The Unpaired t Test used in the research is for the gender-based comparison of the average scores the students have obtained in the empathy scale and talent tests. Accordingly, the empathy average of female students is significantly higher than that of male students. There was no significant difference between the genders in terms of talent test averages. One Way Analysis of Variance has been used to compare the average scores the students have obtained in the empathy scale and talent tests in terms of grades, parent education, and economic status. There were no differences between parent education and economic status based on the average scores of the students in the empathy scale and talent tests. While there was no significant difference between grade level and average empathy score, there was a significant difference between grade level and average talent score. Pearson Correlation Analysis has been used in the correlation analysis of the scales. As a result; there was no significant relationship between empathy and talent. Keywords: Empathy, Superior Intelligence, Talent, BİLSEM | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilim ve sanat merkezlerine devam eden ilkokul öğrencilerinin yetenek ve empati ölçümleri arasında ilişkisel ve karşılaştırmalı bir inceleme | |
dc.title.alternative | A relational and comparative analysis of talent and empathy measurements of primary school attending centers of science centre and art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-26 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Ability | |
dc.subject.ytm | Empathy | |
dc.identifier.yokid | 10271757 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 582742 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitimi Bilim Dalı |