Show simple item record

dc.contributor.advisorTarhan Alkan, Betül
dc.contributor.authorMete, Zeynep Dilek
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:25Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-05-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591637
dc.description.abstractBu araştırma; resmi ilkokullarda görev yapan ücretli öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin ücretli öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanarak yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmanın evreni 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul İli Eyüp İlçesindeki 15 devlet ilkokul kademesinde görev yapan ücretli öğretmen ve okul yöneticileridir. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilmiş ilkokulda görevli 15 okul yöneticisi ve 15 ücretli öğretmen oluşturmaktadır. Görüşmeler ücretli öğretmenlik uygulamasında okul yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlar ve ücretli öğretmenlerin ücretli öğretmenlik uygulamasında karşılaştıkları sorunlar üzerine odaklanılmıştır. Görüşme öncesinde katılımcılara bilgi verilmiş ve onay ile ses kaydı alınmıştır. Görüşmeler 25-45 dakika arasında sürmüş olup görüşme esnasında akış ile ortaya çıkan alt sorularla daha da derinleştirilmiştir. Araştırma neticesinde elde edilen bulgulara göre, çoğunlukla kendilerini iş veren konumunda gördüklerini belirten okul müdürleri sorun yaşamadıkları ayrıca ücretli öğretmenlere kadrolu veya sözleşmeli öğretmenlerin doğum izni, ücretsiz izin ve uzun süreli sağlık raporu durumlarında ihtiyaç duymaktadırlar. Araştırmaya katılan okul müdürleri veli ve öğrenci nazarında yaşanılan soruları tecrübesizliğe ve mesleğe yatkın olmamaya bağlarken genellikle önceki yıllarda çalıştıkları ücretli öğretmenlerle çalışarak ve diğer okul müdürlerine tavsiyede bulunarak olası problemlerin önüne geçmeye çalışmaktadırlar. Fakat görev tanımının ilgili mevzuatla kesin çizgilerle belirlenmesi hem okul müdürleri hem de ücretli öğretmenlerin uygulamadaki farklılıkları giderecektir. Araştırmaya katılan ücretli öğretmenler ise işsizlik veya tecrübesizlik durumlarının ücretli öğretmenliğe ittiğini, okul müdürleri ile genellikle sorun yaşamadıklarını bir sonraki yıl görev almak adına verilen tüm görevleri tam olarak yerine getirmeye çalışsalar dahi bu durumun geçici olduğu bilincindedirler. Ücret ve sosyal güvencedeki yetersizlik ücretli öğretmeni doğrudan etkilerken okul müdürünü dolaylı olarak etkilemekte bu etkilenme bazen aniden görevi bırakma bazen de öğretmenlik görevini icra ederken veli ve öğrencilere yansımaları şeklinde olmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the opinions of paid teachers and school administrators working in official primary schools about paid teaching practice. The population of the conducted qualitative research method is the paid teachers and school administrators who work in 15 state primary schools in Eyup district of Istanbul province in the academic year of 2018-2019. The investigated group consisted of 15 school administrators and 15 paid teachers working in primary schools selected using purposive sampling method. The interviews are focused on problems faced by school administrators in paid teaching practice and the problems faced by paid teachers in paid teaching practice. The participants were informed before the interview and audio recording was obtained with approval. The interviews lasted between 25-45 minutes and were further deepened by the sub-questions that emerged during the interview.According to the outcomes of the research, school principals see themselves as employers and do not have any issues. They require paid teachers for maternity leave, free leave and longterm health report.School administers who participated in the research tied the issues between parents and students to inexperience and not to be prone to the profession. However, defining the terms of reference in line with the relevant legislation will eliminate the differences in the practice of both school administration and paid teachers.The paid teachers who participated in the research are aware that this situation is temporary even if they try to fulfill all the tasks assigned for the following year in order to take the job. And that unemployment or inexperience pushes them to paid teaching and that they do not usually have problems with school administrators. The inadequacy of wages and social security directly affects the paid teacher and indirectly affects the school principal. This effect sometimes occurs in the form of quitting the task and sometimes reflections on parents and students while performing teaching dutiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin ve ücretli öğretmenlerin ücretli öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüşleri: Eyüp ilçesi örneği
dc.title.alternativeSchool managers and paid teachers views regarding paid teacher practice: Eyup district example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-05-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPaid teachers
dc.subject.ytmTeaching practices
dc.subject.ytmİstanbul-Eyüp
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmWage systems
dc.identifier.yokid10280473
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573630
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess