Show simple item record

dc.contributor.advisorSaraç, Seda
dc.contributor.authorTaşyürek Teker, Yağmur
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:22Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591624
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi eğitimine devam eden 5 ve 6 yaş grubu öğrencilerinin baba ilgi düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Bu çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Tekirdağ ili Çorlu ilçesinde bulunan, biri özel diğeri devlet okulu olmak üzere 2 okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 156 çocuk ve babaları oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak babalara `Baba İlgi Ölçeği` ve `Kişisel Bilgi Formu`, okul öncesi öğretmenlerine de `Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği` verilmiştir. Toplanan veriler SPSS 22 istatistik paketi kullanılarak analiz edilmiş ve Bağımsız Gruplar t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda; babanın sahip olduğu çocuk sayısının baba ilgi düzeyinde ve çocuğun gittiği okul türünün çocuğun sosyal becerilerinde anlamlı farklılıklar yarattığı ortaya çıkmıştır. Baba ilgi düzeyi ile çocukların sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the relationship between father involvement and social skills levels of the preschool children aged 5-6. In this study the relational screening method which is a descriptive screening model was used. The study conducted during 2018-2019 academic term with 156 fathers residing in Çorlu district of Tekirdağ and their children studying at a preschool public and a private instituion. Father involvement scale and personal information form were applied to the fathers. Also preschool social skills assessment scale was administered to the preschool teachers. The collected data was analyzed using SPSS 22 statistical package and the results were analyzed by applying independent-samples T-test, one way ANOVA test and Pearson product-moment correlation coefficient. As a result of the study, it was found that; the number of children the father had had significant differences in father involvement. Also, the type of school the child attended affected the mean scores of social skills of the child and there is not a meaningful difference between father involvement and social skill levels of preschool children.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5-6 yaş grubu okul öncesi eğitim alan çocukların baba ilgi düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between father involvement and social skill levels of 5-6 years old preschool education children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-13
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10306955
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601670
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess