Kuşak farkına göre öğretmenlerde örgütsel sosyalleşme: İstanbul ilinde bir araştırma
dc.contributor.advisor | Keleş, Hatice Necla | |
dc.contributor.author | Gülersel Derelioğlu, Murat Belgin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:21Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2021-02-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591618 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma çoklu kuşak kuramından hareket ederek X, Y ve Z kuşağı öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmelerinin bazı demografik değişkenler açısından anlamlı bir fark gösterip göstermediğini karşılaştırmalı olarak inceleme amacını taşımaktadır. Nicel bir çalışma olan araştırma, ilişkisel tarama modeli ile uygulanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın evreni 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Anadolu yakasında 12 şubesi bulunan özel okul öğretmenleri olarak belirlenmiştir. Kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 420 adet veri toplanmıştır. Ancak araştırma amacı doğrultusunda karşılaştırılacak her kuşak için örneklem sayısının eşit sayıda olması gerektiğinden 303 adet anket analizlere dâhil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Jones (1986) tarafından geliştirilen ve ardından Erdoğan (2012) tarafından uyarlanan ve son olarak Erdoğan ve Dönmez (2019) tarafından uyarlanan `Örgütsel Sosyalleşme Ölçeği` ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Verilerin faktör analizine uygunluğunu değerlendirmek için Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) testi ve Bartlett küresellik testi uygulanmıştır. Bu aşamadan sonra ölçeğin bileşen gruplarını belirleyebilmek amacıyla elde edilen veriler üzerinden herhangi bir sınırlandırma yapılmaksızın temel bileşenler faktör analizi yöntemi ve Varimax rotasyon tekniği kullanılarak faktör analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda X,Y ve Z kuşağı öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşmelerinde anlamlı bir farklılık olduğu, özellikle de Z kuşağının diğer kuşaklardan anlamlı olarak farklılık gösterdiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kuşaklar, Kuşak Farklılıkları, Örgütsel Sosyalleşme, Öğretmen | |
dc.description.abstract | Based on Multiple Generation Theory, this study aims to analyze whether organizational socialization of X, Y, Z generation teachers shows a significant difference with regard to certain demographic variables. As a quantitative research, it was carried out by utilizing relational screening model. In line with the aim of the study, the population of the research consisted of teachers working in a 12-branch private school located on the Asian side of city of Istanbul during the 2018-2019 academic year. By utilizing convenience-sampling method, 420 data were collected. However, as it was deemed necessary to analyze the same number of samples for each generation, 303 surveys were included in the analysis. As the data collection tools, organizational socialization scale; which was developed by Jones (1986) and adapted by Erdoğan and Dönmez (2019), and personal information form were used.In order to evaluate the compatibility of the data with the factor analysis, Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) test and Bartlett globalization test were applied. Following this stage, in order to identify the component groups of the scale, factor analysis was carried out by utilizing varimax rotation and principal components factor analysis without applying restrictions to the collected data. Consequently, this study demonstrated that organizational socialization of X,Y,Z generation teachers (especially that of Z generation) differ drastically.Keywords: Generations, Generation Gaps, Organizational Socialization, Teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kuşak farkına göre öğretmenlerde örgütsel sosyalleşme: İstanbul ilinde bir araştırma | |
dc.title.alternative | Organizational socialization of teachers with respect to generation gap: A study in Istanbul | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-09 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Generations | |
dc.subject.ytm | Generational diversity | |
dc.subject.ytm | Generation X | |
dc.subject.ytm | Generation Y | |
dc.subject.ytm | Generation Z | |
dc.subject.ytm | Organizational socialization | |
dc.identifier.yokid | 10328687 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 620182 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |