Show simple item record

dc.contributor.advisorKeleş, Hatice Necla
dc.contributor.authorGülersel Derelioğlu, Murat Belgin
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:21Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:21Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-02-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591618
dc.description.abstractBu araştırma çoklu kuşak kuramından hareket ederek X, Y ve Z kuşağı öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmelerinin bazı demografik değişkenler açısından anlamlı bir fark gösterip göstermediğini karşılaştırmalı olarak inceleme amacını taşımaktadır. Nicel bir çalışma olan araştırma, ilişkisel tarama modeli ile uygulanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın evreni 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Anadolu yakasında 12 şubesi bulunan özel okul öğretmenleri olarak belirlenmiştir. Kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 420 adet veri toplanmıştır. Ancak araştırma amacı doğrultusunda karşılaştırılacak her kuşak için örneklem sayısının eşit sayıda olması gerektiğinden 303 adet anket analizlere dâhil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Jones (1986) tarafından geliştirilen ve ardından Erdoğan (2012) tarafından uyarlanan ve son olarak Erdoğan ve Dönmez (2019) tarafından uyarlanan `Örgütsel Sosyalleşme Ölçeği` ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Verilerin faktör analizine uygunluğunu değerlendirmek için Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) testi ve Bartlett küresellik testi uygulanmıştır. Bu aşamadan sonra ölçeğin bileşen gruplarını belirleyebilmek amacıyla elde edilen veriler üzerinden herhangi bir sınırlandırma yapılmaksızın temel bileşenler faktör analizi yöntemi ve Varimax rotasyon tekniği kullanılarak faktör analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda X,Y ve Z kuşağı öğretmenlerinin örgütsel sosyalleşmelerinde anlamlı bir farklılık olduğu, özellikle de Z kuşağının diğer kuşaklardan anlamlı olarak farklılık gösterdiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kuşaklar, Kuşak Farklılıkları, Örgütsel Sosyalleşme, Öğretmen
dc.description.abstractBased on Multiple Generation Theory, this study aims to analyze whether organizational socialization of X, Y, Z generation teachers shows a significant difference with regard to certain demographic variables. As a quantitative research, it was carried out by utilizing relational screening model. In line with the aim of the study, the population of the research consisted of teachers working in a 12-branch private school located on the Asian side of city of Istanbul during the 2018-2019 academic year. By utilizing convenience-sampling method, 420 data were collected. However, as it was deemed necessary to analyze the same number of samples for each generation, 303 surveys were included in the analysis. As the data collection tools, organizational socialization scale; which was developed by Jones (1986) and adapted by Erdoğan and Dönmez (2019), and personal information form were used.In order to evaluate the compatibility of the data with the factor analysis, Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) test and Bartlett globalization test were applied. Following this stage, in order to identify the component groups of the scale, factor analysis was carried out by utilizing varimax rotation and principal components factor analysis without applying restrictions to the collected data. Consequently, this study demonstrated that organizational socialization of X,Y,Z generation teachers (especially that of Z generation) differ drastically.Keywords: Generations, Generation Gaps, Organizational Socialization, Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKuşak farkına göre öğretmenlerde örgütsel sosyalleşme: İstanbul ilinde bir araştırma
dc.title.alternativeOrganizational socialization of teachers with respect to generation gap: A study in Istanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-09
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmGenerational diversity
dc.subject.ytmGeneration X
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.subject.ytmGeneration Z
dc.subject.ytmOrganizational socialization
dc.identifier.yokid10328687
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid620182
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess