The possible effect of aviation-integrated language instruction on speaking self-efficacy
dc.contributor.advisor | Dikilitaş, Kenan | |
dc.contributor.author | Türkmen, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:19Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-12-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591610 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, havacılık entegre edilmiş yabancı dil öğretiminin, Özel Amaçlı İngilizce eğitimi alan öğrencilerin konuşma öz-yeterliliği üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışmada, karma yöntemler araştırma tasarımı tercih edilmiş ve veriler iki aşamalı olarak elde edilmiştir. İlk olarak, ICAO dil standartlarına uyarlanarak bir konuşma öz-yeterliliği anketi geliştirilmiş ve nicel veriler Türkiye'de bir devlet üniversitesinde eğitim gören 162 katılımcıdan toplanmıştır. Anket yöntemi ile elde edilen veriler Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 25 bilgisayar programı yardımıyla analiz edilmiştir. Daha sonra ise yapılandırılmış bireysel görüşmeler yöntemi kullanılarak nitel veriler elde edilmiştir. Çalışma sonucunda ortaya çıkan nicel bulgular, havacılık entegre edilmiş yabancı dil öğretiminin öğrencilerin konuşma öz-yeterliliğine önemli bir katkıda bulunmadığını işaret ederken, nitel bulgular verilen havacılık öğretiminin olumlu etkilerini vurgulamaktadır. Sonuçlar göz önünde bulundurulduğunda, Özel Amaçlı İngilizce programlarının belli bir İngilizce seviyesinde olan öğrencilere uygulanması gerekliliği vurgulanmış ve bu tarz eğitimlerde interaktif aktivitelerin kullanmasının yabancı dili aktif kullanma ve öz yeterlilik kazanma sürecinde etkili olacağı belirtilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of the current study is to examine the possible effect of aviation-integrated instruction on Turkish ESP learners' speaking self-efficacy level. In this study, mixed methods research design was preferred and the data were collected in two phases. Firstly, for quantitative data, a speaking self-efficacy questionnaire was developed in accordance with ICAO language standards and the data were collected from 162 ESP learners who are students at a state university in Turkey. For analysis of the questionnaire, Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 25 computer program was used. Second, structured interviews were used and analyzed as qualitative data. The findings from the statistical analysis of quantitative data revealed that there was no significant effect of aviation-integrated instruction on speaking self-efficacy, whereas structured interviews showed positive sides of the aviation-integrated instruction. Under the shade of the results that occurred after the analysis of both quantitative and qualitative data, it is suggested that this kind of ESP programs should be applied to learners from certain English proficiency levels and instructors should include different kinds of interactive activities to make learners gain self-efficacy. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The possible effect of aviation-integrated language instruction on speaking self-efficacy | |
dc.title.alternative | Havacılık entegre edilmiş yabancı dil öğretiminin konuşma öz-yeterliliği üzerine etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-16 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Speaking | |
dc.subject.ytm | Speaking skills | |
dc.subject.ytm | English for Spesific Purposes | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Aviation | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 10322438 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 614684 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |