Show simple item record

dc.contributor.advisorDikilitaş, Kenan
dc.contributor.authorTürkmen, Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:19Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:19Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591610
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, havacılık entegre edilmiş yabancı dil öğretiminin, Özel Amaçlı İngilizce eğitimi alan öğrencilerin konuşma öz-yeterliliği üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışmada, karma yöntemler araştırma tasarımı tercih edilmiş ve veriler iki aşamalı olarak elde edilmiştir. İlk olarak, ICAO dil standartlarına uyarlanarak bir konuşma öz-yeterliliği anketi geliştirilmiş ve nicel veriler Türkiye'de bir devlet üniversitesinde eğitim gören 162 katılımcıdan toplanmıştır. Anket yöntemi ile elde edilen veriler Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 25 bilgisayar programı yardımıyla analiz edilmiştir. Daha sonra ise yapılandırılmış bireysel görüşmeler yöntemi kullanılarak nitel veriler elde edilmiştir. Çalışma sonucunda ortaya çıkan nicel bulgular, havacılık entegre edilmiş yabancı dil öğretiminin öğrencilerin konuşma öz-yeterliliğine önemli bir katkıda bulunmadığını işaret ederken, nitel bulgular verilen havacılık öğretiminin olumlu etkilerini vurgulamaktadır. Sonuçlar göz önünde bulundurulduğunda, Özel Amaçlı İngilizce programlarının belli bir İngilizce seviyesinde olan öğrencilere uygulanması gerekliliği vurgulanmış ve bu tarz eğitimlerde interaktif aktivitelerin kullanmasının yabancı dili aktif kullanma ve öz yeterlilik kazanma sürecinde etkili olacağı belirtilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to examine the possible effect of aviation-integrated instruction on Turkish ESP learners' speaking self-efficacy level. In this study, mixed methods research design was preferred and the data were collected in two phases. Firstly, for quantitative data, a speaking self-efficacy questionnaire was developed in accordance with ICAO language standards and the data were collected from 162 ESP learners who are students at a state university in Turkey. For analysis of the questionnaire, Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 25 computer program was used. Second, structured interviews were used and analyzed as qualitative data. The findings from the statistical analysis of quantitative data revealed that there was no significant effect of aviation-integrated instruction on speaking self-efficacy, whereas structured interviews showed positive sides of the aviation-integrated instruction. Under the shade of the results that occurred after the analysis of both quantitative and qualitative data, it is suggested that this kind of ESP programs should be applied to learners from certain English proficiency levels and instructors should include different kinds of interactive activities to make learners gain self-efficacy.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe possible effect of aviation-integrated language instruction on speaking self-efficacy
dc.title.alternativeHavacılık entegre edilmiş yabancı dil öğretiminin konuşma öz-yeterliliği üzerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-16
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmEnglish for Spesific Purposes
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmAviation
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid10322438
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid614684
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess