Teacher emotions revealed through teacher-researchers` written accounts on their action research experiences
dc.contributor.advisor | Dikilitaş, Kenan | |
dc.contributor.author | İner, Nilgün | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T13:04:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T13:04:18Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2021-01-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591607 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, dil öğretmenlerinin duyguları ile eylem araştırmasında yer alma arasındaki ilişkiye ışık tutmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, duyguların eylem araştırmasının basamaklarındaki dağılımı, duyguların odak noktası ve bağlamlarına göre incelenmektedir. Bu çalışma gömülü teori bakış açısı ile K-12 ve üniversite bağlamlarından 50 öğretmen-araştırmacının eylem araştırması raporlarında ortaya çıkarılan duygularını ve bu duygulardaki değişimi sunmaktadır. Bulgular eylem araştırmasının, eylem araştırması sürecinden önce hissedilen olumsuz duygularını öğretmeni güçlendiren olumlu duygulara çevirerek, dil öğretmenlerinin refahına ve mesleki gelişimlerine katkı sağladığını göstermektedir. Pedagojik çıkarımlar, eylem araştırmasının bir mesleki gelişim aracı olarak kullanılmasının muhtemel faydaları ve gelecek araştırmaları tartışılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Öğretmen Duygusu, Eylem Araştırması, Öğretmen Refahı, Mesleki Gelişim | |
dc.description.abstract | This thesis aims to provide insight into the relationship between language teachers' emotions and engaging in action research. For this purpose, the distribution of emotions through the stages of action research are investigated in relation to the focus of emotion and the context. Adopting the grounded theory view, the study presents the emotion concepts revealed in the action research accounts of 50 teacher-researchers from K-12 and university contexts and the shifts in their emotions. Findings indicate that action research contributes to language teachers' wellbeing and professional development by transforming the negative emotions felt before the action research process into empowering positive emotions. Pedagogical implications, possible benefits of using action research as a professional development tool, and future research are discussed.Keywords: Teacher Emotion, Action Research, Teacher Wellbeing, Professional Development | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teacher emotions revealed through teacher-researchers` written accounts on their action research experiences | |
dc.title.alternative | Öğretmen araştırmacıların eylem araştırmaları raporlarında ortaya çıkarılan duyguları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-01-28 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Action research | |
dc.subject.ytm | Welfare | |
dc.subject.ytm | Professional development | |
dc.subject.ytm | Emotion | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10321449 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 618619 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |