Show simple item record

dc.contributor.advisorMede, Enisa
dc.contributor.authorGöncü, Selen
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:15Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:15Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591593
dc.description.abstractBu araştırma çalışmasının amacı, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrenciler arasında yazma kaygısının düzeyini ve türünü araştırmaktır. Ayrıca, öğrenciler ve eğitmenler tarafından bu kaygının algılanan nedenleri de incelenmiştir. Öğrencilerin İngilizce yazma dersindeki yazma öz yeterlilik düzeyi sorgulanmış, elde edilen bulgular ile İngilizce yazma derslerindeki yazma kaygısı ile öz yeterlilik yazma kavramları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu amaçla, İstanbul'da bir devletüniversitesi tarafından sunulan bir dil hazırlık programında öğrenim gören, alt orta (A2) İngilizce seviyesine sahip 176 öğrenci ve yazma becerisi dersi veren 6 öğretim görevlisi çalışmaya katılmıştır. Nicel ve nitel veriler, anketler ve yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanılarak toplanmıştır. Sonuçlar, öğrencilerde çoğunlukla yüksek ve orta düzeyde İngilizce yazma kaygısı olduğunu ve öğrencilerin çoğunun bilişsel kaygı yaşadığını olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, öğrenciler ve öğretmenler yazma derslerinde deneyimledikleri zorluklar ve yazma kaygısının olası sebeplerinden bahsetmiştir. Öğrencilerin çoğunun yazma öz-yeterlik düzeyi orta düzey olarak tespit edilmiştir. İngilizce yazma becerisindeki öz yeterlilik ve yazma kaygısı seviyesi arasındaki ilişki orta düzeyde negatif korelasyon olarak bulunmuştur. Bu çalışmanın sonuçları İngilizce hazırlık programlarında yüksek düzeyde yazma kaygısı ve düşük düzeyde yazma öz yeterliği ile başa çıkabilmek için çıkarımlar ve öneriler sunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Yazma Becerisi, Yazma Kaygısı, Yazma Öz yeterliliği, KaygınınSebepleri, Yabancı Dil Olarak İngilizce öğrenen Öğrenciler
dc.description.abstractThe purpose of the present research study was to investigate the level and type of writing anxiety among Turkish EFL students. In addition, the causes of this anxiety perceived by the students and the instructors were also inspected. Moreover, EFL writing self-efficacy level of the students was inquired, and with the obtained findings, the relationship between writing anxiety and writing self-efficacy in EFL classes was researched. To this end, 176 pre-intermediate (A2 level) Turkish EFL students and 6 writing skill instructors in a language preparatory program offered by a state university in Istanbul, Turkey participated in the study. The data were gathered both quantitative and qualitatively through Second Language Writing Anxiety Inventory (SLWAI), Self-efficacy in Writing Scale (SWS), and Causes of Writing Anxiety Inventory (CWAI), and semi-structured interviews. The results revealed that the students have high or moderate level of writing anxiety in English, and most of them suffer from cognitive anxiety. Also, the students and instructors mentioned various difficulties experienced in EFL writing classes and possible causes of writing anxiety. Besides, the level of writing self-efficacy among most of the students was detected as moderate. Finally, self-efficacy and writing anxiety were found negatively correlated at a moderate level. The results of this study suggested implications and recommendations about coping with high level of writing anxiety and low level of writing self-efficacy in English language preparatory programs.Keywords: Writing, Writing Anxiety, Writing Self-Efficacy, Causes of Anxiety, EFLLearnersen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleExploring anxiety and self-efficacy in writing: A case of an english preparatory program
dc.title.alternativeYazma becerisinde kaygı ve öz yeterlilik incelemesi: Bir ingilizce hazırlık programı örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-16
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmWriting anxiety
dc.subject.ytmWriting classes
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmWriting skills
dc.identifier.yokid10325957
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid614694
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess