Show simple item record

dc.contributor.advisorDikilitaş, Kenan
dc.contributor.authorPuğ, Hacer
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:13Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:13Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-01-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591586
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı: Kahoot! uygulamasının İngilizce gramer pratiği öğretme ve öğrenme süreci üzerine etkilerini incelemektir. Buna ek olarak hazırlık sınıfı öğrencileri ve akademisyenlerinin aynı sorulara yönelik yaklaşımlarının araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmanın diğer bir hedefi ise Kahoot! kullanımını hazırlık sınıfı öğrencileri ve akademisyenlerin dil bilgisi derslerindeki bakış açısını incelemek ve bu bakış açılarının öğretmenlerin deneyim yılı ve öğrencilerin İngilizce seviyeleri ile bağlantısını incelemektir. Bu çalışma devlet üniversitelerinde çalışan, derslerinde Kahoot! uygulamasını kullanan, hazırlık sınıflarında ders veren akademisyen ve öğrencilerden oluşan bir araştırma grubunda gerçekleştirilmiştir. Araştırma esnasında 340 (230 Hazırlık Sınıfı Öğrencisi ve 110 Akademisyen) katılımcı üzerinden anket çalışması kullanılmıştır. Tez kapsamında gerçekleştirilen araştırmanın nitel kısmında beşli Likert ölçeğinden faydalanarak yapılan anket çalışması kullanılmıştır. Araştırma kapsamında kullanılacak sorular belirlenirken Unal'ın (2018) ilgili çalışması ve Skøien'in (2018) ilgili çalışmasından yararlanılmıştır. Elde edilen veriler literatür taraması ile desteklenmiş ve araştırma ile alakalı sonuç ve örnekler ortaya koyulmuştur. Bulgular gramer pratiği açısından Kahoot! kullanımına karşı olumlu bir tutum olduğunu gösteriyor.Öğretmenlerin tecrübesi arttıkça, derslerinde Kahoot!'u daha az kullanmayı tercih ediyorlar.Benzer bir şekilde daha yüksek İngilizce seviyesine sahip öğrenciler de Kahoot!'u daha az kullanmayı tercih ediyorlar.Anahtar Kelimeler: Teknoloji Entegrasyonu, Oyunlaştırma, Gramer, Kahoot!
dc.description.abstractThe purpose of this study was to analyze the place of Kahoot! learning platform in the process of learning and teaching English grammar. It aimed to identify some common approaches to Kahoot! use among English academics and students at tertiary level. An additional aim was to examine the perspectives of preparatory class students and instructors about Kahoot! use in grammar lessons and whether these perspectives are related to teachers' years of experience in teaching and students' level of English. The study was conducted on a group of academics working at different universities and teaching English preparatory classes and a group of preparatory class students who are at the same university and both use the Kahoot!.For the purposes of this study, a survey was given to 340 participants. In the quantitative research conducted within the scope of this thesis, a survey prepared by making use of the five-point Likert scale was conducted. Unal's (2018) and Skøien's (2018) works were used to determine the questions used for this research. In preparing the survey questions based on these studies, special attention was given to the wording of the questions so that participants could easily understand and respond to them. The findings indicate that there was a positive attitude towards the use of Kahoot! for grammar practice. according to the results, as the years of experience get higher for instructors, they prefer to use Kahoot! less in their lessons. Likewise, students with higher proficiency levels reported that they prefer using Kahoot! in classes less than the students with lower proficiency levels. Data obtained as a result of this process has been supported with findings from the literature review and research findings with supporting evidentiary examples are hereby presented.Keywords:Technology Integration, Gamification, Grammar, Kahoot!en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation into using Kahoot! for grammar practice from learners` and instructors` perspectives
dc.title.alternativeGramer öğrenimi için Kahoot! kullanımının öğrenciler ve eğiticiler açısından incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-26
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmAcademicians
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmGamification
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmTechnology integration
dc.subject.ytmKahoot
dc.identifier.yokid10318925
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617935
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess