Taşıma gücü ne getirmiştir.
dc.contributor.advisor | Özışık, Gündüz | |
dc.contributor.author | Özmen, Gönül | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T12:49:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T12:49:55Z | |
dc.date.submitted | 1982 | |
dc.date.issued | 2021-03-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591298 | |
dc.description.abstract | E T Betonarme yapıladın keeabmda, bugüne kadar ülkemizde el&stik yöntem texr.i^ et gerilmeleri /Sniemi) kullanılmıştır. Ancak, yeni yıkan TS 500, î?s.ûiB!L Gücü Yöntemini de kabul etmiştir» Tüşıma Gücü, bir hssap yöntetnidir ve bugün bazı ülkelerde kullanıl ıştadır. Biz bu çaligiüada, Tabıma Gücünün ilkelerini, varsayımlarını ve besap tarzını incelemiyorum» İncelememiz, tabıma gücünün ülkecıi2 gerçek leri tçiemdan ele alınması ve hesapların bu yöntemle yapılması halinde ekonomik yönden getirdikleri üzerinedir. TS 500, bu yönteale birlikte, yeni bazı hükümler de getirmiştir. Ay rı os. ülkemizde, Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Eakkında Yönetmelik balen yürürlüktedir ve hesaplarda bu yönetmelik hükümlerine de uyulması gteie temektedir. Bu çalışmada, seçilen iki a^ıkiıkiı sürekli bir kirişte, hesaplar «lâstik yöntemle ve t aşı oft, &üoü yöntemiyle yapılmış, bu arada eski şart name, yeni şartname ve deprem yonetKeli&inin hükümleri de göz önüne alı narak, emir değerler için ayrı ayrı kesit hesabı yapılmıştır. Böylece yöntemlerle birlikte şartnameler de karşılaştırılmış ve yeni şartnamenin neler getirdiği de incelenmiştir. Hesaplar, her iki yöntemle de, sabit «eşit için, şartnamenin maximum jui-saivt». j şartı ile minimum beton kesiti için ve minimum pur*--«ntaj şartı ile 3âxijıum beton kesiti iyin ayrı ayrı yapılmıştır. Kıyaslamalar maliyetler ü& erinden yapılacağından, her yöntemle bulu- -i*1. farklı kesitler için kirijin 1 setre uzunluğunun maliyeli değişik yıllardaki beton ve denir fiyatları için hesaplanarak, hangi yıllarda, hkîiyi kesitin ve haiı^-i b.«?t.ap yönteminin ekonomik sonuç verdimi araştırıl dıktır, Bunun için lyC2~l'}32 yılları arasındaki İaymdırlık Eirim Fiyatla' rj tıcti; beton ve demir fiyatiwrj. alınmış, hatta gelecekte yaklaşık 10 yıli indeLi durumu göm^k i^.in r«k«ıa>lı*r 1^90 yılına kadar Ötelerimi 5 ve ber jil iyi13 ^«gişik kesitlerin mali /etleri bulunmuştur. Bu çalışmaların Biracında benden de&erli yardımlarını esirgeme- *en, başta eayın hocaa Doçent Gündüz Ö?IJIK olmak üzere bütün nocala- r;i!.* tefekkürü bir bcrç bilirim. aönül ÖZMEU | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Taşıma gücü ne getirmiştir. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-11 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Bearing capacity | |
dc.identifier.yokid | 2576 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 2576 | |
dc.description.pages | 37 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |